Underbara sommar

Det var ett tag sen jag var inne här nu känner jag. Det har hänt en hel del sen sist och jag kan väl sammanfatta det som så att jag älskar sommaren!

Jag firade min födelsedag med goda vänner och sedan även med släkten. De första två veckorna på sommarlovet jobbade jag på Sommarskola i Åtvidaberg som engelsklärare. Midsommar firades sedan återigen ute i Loftahammars skärgård,, så himla underbart! Vi tältade och körde 7-kamp. Karnebåtfestivalen i viken avklarades även den i goda vänners sällskap och under lördagen var jag på Johan o Pyttans sagolika bröllop i kyrkoruinen :)

Mamma och jag var nere i Högsby hos min gudmor och hälsade på några dagar. Det blev bl.a. en shoppingtur till Kalmar och promenad vid Aboda Klint samt marknad i Figeholm där jag träffade massa bekanta :) jag hade stämt träff med fina Jossan o Räkan och strosade runt med dem och gullungen (som jag inte kunnat låta bli att köpa en gullig t-shirt åt såklart). Det blev även lite fika hos Lukas innan strömavbrott och hällregn! Nu i helgen befann jag mig återigen i gods vänners sällskap, denna gången i Västervik på visfestivalen med en massa vin, dans, gocart (agerade fotograf^^), brännboll samt utgång ;)

Jag har nu skaplig träningsvärk efter brännbollen! Ytterligare ett tecken på att jag behöver komma igång med träningen igen... Just nu befinner jag mig i lägenheten efter att spenderat dagen med Marie och sedan varit på funktionärsmöte inför SM i Mantorp. Ska hjälpa till vid uppletanderutan (vilket jag aldrig hade hört talas om före detta! Haha). Det ska bli intressant att se hur alla hundar klarar sig :)

Tystnaden känns rätt märklig efter att inte ha varit ensam ngn gång (varken dag/natt) under 1,5 veckas tid ^^ det kommer kännas tomt och tyst när jag ska försöka sova strax. Ögonlocken börjar kännas tunga så det är lika bra att krypa ner i sängen och drömma sött...

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0