Bröllop & Jobbstart

I helgen kom Emma ner hit och sen åkte vi och Sofie vidare ner till Mullsjö/Habo för att vara med då vår fina vän Marie gifte sig med sin Thias. Hon var helt underbart vacker i sin brudklänning (sari) och tårarna hotade redan när de öppnade dörren och vi såg henne stråla. De hade duktiga solister som sjöng kärleksvisan och You raise me up så man fick gåshud. Efter ceremonien fortsatte bröllopsfesten i en skogsidyll med en stor altan ut mot en stor damm. Så himla vacker omgivning. Kvällen kantades med god mat, trevligt sällskap, sång, hurrande och framför allt ett lyckligt bröllopspar! :) 
 
 
 
 
Nu är första veckan som lärare avklarad med planering och kick-off på Söderköpings brunn med alla kollegor tors-fre. Det har varit stressigt, rörigt, intressant, spännande, givande med mera med mera... Imorgon börjar livet som lärare "på allvar" tillsammans med alla elever :) Det var en del frågetecken när schemaläggningen väl startade om i vilka klasser jag skulle vara. Nu är det iaf bestämt att jag kommer att undervisa i årskurs 1,3,4,5 och 6 i svenska, engelska, so, bild och musik ;) Dock inte alla ämnen i alla klasser så klart, men rörigt lär det bli till en början! Jag ska dessutom gå in som resurslärare några gånger i veckan för att fylla ut min tjänst :) Jag ser fram emot att träffa alla eleverna "på riktigt" imorgon. Jag gick ju runt och presenterade mig innan sommaren i alla klasserna men det korta mötet minns nog varken jag eller eleverna mycket från ^^ Det lär bli långa och tunga dagar nu, de första veckorna speciellt, innan man kommer in i rätt flow men förhoppningsvis fylls dagarna med lite guldklimpar som gör att det är värt allt slit! 
 
Nu ska jag krypa ner i sängen och studera kopior från gamla skolkalendern och se ifall några namn kanske vill sätta sig åtminstone ^^ 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0