Städdag = vilodag

Igår var jag hos Erik efter jobbet och lagade mat och kollade på film ändå in på småtimmarna (som vanligt när vi ses ^^). Somnade som en stock när jag kom hem sen. 

Idag tog jag sovmorgon till tio, sköööönt! Jag har ägnar dagen åt att damma, städa, plocka i lägenheten och ändrar om lite bland med inredningen. Det är så himla skönt att bara kunna gå runt och plocka och fixa i sin egen takt hela dagen utan att behöva tänka på något annat. Till middag blev det färsk pasta med sås av grädde, bacon, sparris, trattkantareller, fetaost och diverse kryddor. Så himla gott och enkelt. Det bästa är att det inte tar mer än 10 min att laga ;)


Jag låter allt jobb vila till imorgon och fortsätter att ägna resten av dagen till sådant jag själv mår bra av. I detta fall fortsätta fixa med lägenheten och sen se någon bra film/ta ett bad ikväll med massor av tända ljus :)

Kanske uppdaterar med lite nya kort på lägenheten senare om jag kommer ihåg ^^

//M. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0