Tungt

Nu har jag ju då jobbat ett tag som aktiv lärare och den här tiden kan nog sammanfattas som "tung". Det är mycket att planera och en del elever testar helt klart gränserna mer än andra... En del stunder undrar jag vad tusan jag gett mig in i och om det här kanske är mig övermäktigt trots allt, men sen kommer de där guldklimparna som förgyller tillvaron. Just nu önskar jag mest att jag inte hade så himla många ämnen/klasser.

I åk 1 undervisar jag eng, i 3:an sv, eng, so, musik, i 4:an so, i 5:an sv, eng, hi och i 6:an bild! Det blir många elever att hålla reda på inför bedömningar o. dyl.

Förra helgen var jag funktionär på hund-SM i Mantorp vid uppletanderutan. Det var intressant :) sedan kom mamma och så hälsade vi på en bekant som bor utanför där. Blev sent innan vi kom därifrån.

Nu i helgen blev det att åka till loftammatsutställningen både lör o sön och göra massa fynd samt träffa på fina vänner och några nyblivna kollegor.

Nu måste jag nog försöka få lite sömn. Bristvara nuförtiden.

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0