Livet som lärare

Kom på att det var ett tag sen jag var inne här nu. Men läser man rubriken "livet som lärare" kan man kanske lista ut varför det var typ två månader sedan sist...

Jag jobbar i princip varje vaken stund med att planera, förbereda, följa upp, och nu närmaste dagarna bedöma! Det har dessutom blivit en hel del föräldrakontakter av olika slag som tagit mycket tid. Nu väntar sista föräldramötet för i höst nästa vecka (eftersom jag är i alla klasser har jag varit med på alla föräldramöten) och därefter drar utvecklingssamtalen i ena klassen igång där jag ska vara delaktig under de tre kvällar då vi har elevledda samtal. 

Eftersom mina tankar kretsar mest kring jobbet och jag med tanke på mitt yrke har tystnadsplikt och inte vill råka försäga mig har jag undvikit att gå in här och skriva då det varit mycket känslor och laddade situationer såhär i början av yrkeslivet. Kanske tittar jag in lite oftare nu framöver ;)

//M. 

Såhär såg större delen av mitt "höstlov" ut:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0