Årets första vecka

Årets första inlägg får sammanfatta veckan som gått så får tillbakablicken av 2012 samt föräntningarna på 2013 vänta tills nästa gång.
 
Nyårsafton firades hemma hos Markus med Sophia, Ella, David, Bea och Patrik :) Vi åt smörgåstårta, spelade spel och hade allmänt trevligt hela kvällen och strax innan tolvslaget blev det lite fika med Beas underbara Cheesecake! På tolvslaget skålade vi i mousserande och såg upp på himlen som sprakade i alla regnbågens färger. Efter det blev det ytterligare några timmar med spel innan vi tillslut gick till kojs allesammans.
 
Nyårsdagen stannade jag kvar hos Marcus och Sophia en stund och följde med bort och slängde glas samt spelade lite poker innan jag begav mig hemåt igen. Det blev en hyfsat tidig kväll för jag var helt slut. Sen dess har jag mest tagit det lugnt och slappat i soffan framför antalet filmer/tv-program för en gång skull. Kändes skönt efter en så stressfull höst att jag aldrig ens hann tänka tanken på att slå på tvn. 
 
Brorsan och jag åkte till Linköping och såg The Hobbit på bio förra veckan också och passade på att titta till lägenheten och vattna blommorna. Mamma var också med och gick på Ikano under tiden vi var på bion. Det var första gången jag såg något i 3D, men jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag tyckte mest bara att det var irriterande för det gick inte att se hela bilden i 3D samtidigt. Fokuserade man på en del av duken så var resten av bilden suddig och texten tycktes sväva runt hej vilt! Tur att man för det mesta inte behövde läsa texten åtminstone. Nej jag går hellre på vanlig bio så behöver man inte fokusera lika mycket. Dock var det okej så länge inte bilden rörde sig för fort, så som vid slagsmål..
 
I fredags begav jag mig så åter till Linköping för att fira världens bästa fadder som fyllde år :) Det blev han, hans sambo samt ett par de umgås med och deras småttingar. Jag blev "barnvakt" under kvällen då lilla Ylva inte vek från min sida ^^ Så himla söt är hon :) I lördags sen så kom Erik hit istället på eftermiddagen så vi lagade mat och kollade på film hela kvällen/halva natten xD som vanligt flyger tiden iväg när vi umgås :P
 
Igår packade jag upp det sista av det jag haft med mig till väster under julledigheten och började lite smått med skolarbetena. Idag har jag fortsatt hela dagen. Jag satte klockan på 8 imorse för jag tänkte att det var bäst att gå upp tidigt eftersom vaktmästaren skulle komma någon dag denna vecka. Det var ju dock synd att jag var så attans trött när jag vaknade så jag log kvar och drog mig i sängen i en kvart... tills det ringde på dörren! Då fick jag brått upp och hämta morgonrocken innan han hann öppna med huvudnyckeln xD Kändes lite pinsamt att öppna dörren och släppa in honom endast iförd morgonrock ^^ Han var mest orolig att han hade väckt mig, men jag var ju trots allt vaken. På tio minuter hade han iaf skruvat ner badrumsskåpet, borrat nya hål, pluggat och satt upp skåpet igen.. Så nu kan jag äntligen börja använda det igen utan att hälften av innehållet ramlar ner i handfatet varje gång man öppnar det ;) 
 
Igår dog tillslut skärmen på min bärbara 14" dessutom så jag fick lite smått panik med tanke på att jag fortfarande hade rätt mycket bilder på den trots att jag tömt den ganska nyligen. Jag lyckades tillslut få över bilden på tv:n iaf så jag kunde föra över allt jag behövde. Så nu får jag dras med min gamla 15" som är sjukt seg och trög att skriva på! (och dessutom inte går att köra på batteri) Samt brorsans lilla 10" som dock är lite liten att skriva arbeten på, men det är bara den jag har powerpoint på så måste använda den också. Imorgon blir det att åka och köpa en ny dator och kanske mobil också om jag bara kan bestämma mig någon gång för vilken jag ska köpa innan den jag har nu lägger av helt precis som datan! Det blir dyra utgifter denna månad så det är tur att jag har lite undansparat åtminstone. Jag hade ju tänkt köpa en systemkamera nu efter jul, men med tanke på att datan pajat och mobilen lär göra detsamma när som (som det är nu startar den om sig typ 2-3 ggr om dagen, jag får ladda den minst 2 ggr per dag om jag inte använder den mycket alls, det är typ aldrig täckning och den lägger på av sig själv när jag pratar i den) så har jag ju inte råd med det :(
 
Nehe... dags att fortsätta lite med arbetet igen nu så kanske jag kan unna mig att titta på lite film ikväll sen för att jag varit så duktig idag ;)
 
 
//M.
 
*~* En dag i taget *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0