Praktik & sjukdag

Denna vecka har jag varit på praktik i en sexa. Det är alltid lika nervöst inför varje ny klass hur det ska gå, men som alltid trivs jag som fisken i vattnet (Dock dålig metafor med tanke på min vattenrädsla ^^) efter första dagen när man kommit in i lärarrollen lite grann igen. Det har varit långa dagar från ca 8-18 hela veckan med planering samt en del utvecklingssamtal efter skoltid. Igår natt började jag få världens rethosta så jag sov typ ingenting och under dagen sen försvann rösten mer och mer tills jag nästan inte fick fram nåt alls lagom till sista utvecklingssamtalet jag var med på. Min handledare sa att hon förstod ifall jag stannade hemma idag, men jag kände mig ju inte dålig i övrigt så jag sa att jag skulle gå ändå.

När jag var klar på skolan åkte jag till Janni o Erik för lite scrappbooking, trots att jag var riktigt trött och knappt kunde prata. Jag hade bara tänkt stanna en snabbis men det vet vi ju hur det brukar bli med den saken, så även denna gång ^^

Jag var iaf helt slut när jag kom hem och stupade direkt i säng. Dock hindrade hostan mig från att sova ordentligt. När jag gick upp för att göra mig redo för praktiken tog jag mig knappt till badrummet för jag var så yr. Jag tog tempen och det visade sig att jag hade 38,5 vilket är ganska mycket för mig. Ont i hela kroppen hade jag också, men det är nog en kombination av feber och träningsvärk sen gymet i onsdags. Rösten har bestämt sig för att fortsätta med sin frånvaro och jag känner mig typ som en zoombie.

Dagen har hittills spenderats nerbäddad i sängen framför One three Hill och där lär jag stanna resten av dagen med (har dock bara tre avsnitt kvar så sen får jag glo på nåt annat). Ikväll skulle Emma, Marie och jag ha bowlat och tagit ett glas vin egentligen, men det tvingades vi ju dessvärre ställa in nu. Jag hoppas vi hittar nåt nytt datum snart då alla kan :)

Det börjar väl bli dags att äta nåt men orkar inte riktigt ställa mig vid spisen. Tänkte bara värma pulversoppa men illa nog att behöva stå och röra i nuläget. Jag orkade knappt lyfta ner müslin imorse. Får se hur det blir sen. Först ska jag iaf se ett avsnitt OTH till ;)

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0