När motivationen tryter

Jag borde i detta nu sitta och sträckläsa en hel hög med böcer/artiklar men jag har svårt att ta mig ur soffan känner jag. Det var visst ingen bra idé att sätta ner ändan och betala räkningar just nu. Mycket av omotivationen tror jag beror på att jag ligger rätt mycket efter sen influensan förra veckan. Jag har inte läst ifatt det jag missade då och ligger inte riktigt i fas med det vi ska ha läst nu heller. Så istället för att sätta igång och läsa på så vet jag inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Jag är sådär att jag vill läsa ifatt det jag missat först, men då hamnar jag ju efter med det andra istället och eftersom vi har sista seminariet på torsdag (och det dessutom handlar om konflikthantering och mobbning som är väldigt intressant!) så borde jag nog läsa ikapp om det iställt så jag är väl förberedd inför diskussionerna. Snart iaf...
 
Först lite sammanfattning om vad som har hänt sedan sist. I torsdags firade jag alla hjärtans dag på [hg] med Emma och Helena. Vi hade bokat bord och gott, delade på en flaska vin och hade allmänt trevligt. Det var en välbehövlig kväll kände jag :) Vi beslutade oss dessutom för att vara med på speeddatingen till slut, inte bara en timme utan två! haha. Med tanke på att jag lagom börjat få tillbaka min röst (onsdag eftermiddag) så var det kanske inte optimalt att sitta i ett rum med värdelös akustik och skrika mig hes i två timmar på raken, men oj vad kul vi hade! Så nu har man provat på det iaf, även om jag inte tog någons kontaktuppgifter ^^ Vi gjorde det ju mest som en rolig grej :)
 
 
Jag tog igen förra fredagens sjukdag på praktiken i fredags istället och det gick jättebra. Rösten var väl lite si och så (och är det fortfarande!) men i övrigt funkade allt bra. Jag fick helt plötsligt hoppa in och diskutera med eleverna kring en film om blod och blödarsjukan som de kollat på då min handledare inte hann tillbaka igen innan filmen tog slut. Först fick jag lite panik och kom inte på något att fråga kring filmen då jag inte kollat jättenoga (var som kan anas rätt trött efter allahjärtansdagfirandet under kvällen/natten ^^) Men jag lyckades komma undan med äran i behåll genom att fråga ut eleverna om vad de kom ihåg från filmen, vad de lärt sig och lite allmänna frågor kring hur de skulle känna det ifall de var i killens (med blödarsjuka) situation. Jag planerade även kommande VFU-periods arbetsområde kring medeltidens kungar som jag ska hålla i.
 
Direkt efter praktiken så åkte jag hem till Väster och bytte om för att gå på Gospelgung i Valdemarsviks kyrka på kvällen tillsammans med mamma. Det var flera körer, solister och konfirmander som deltog med sång och det blev en trevlig kväll. Efteråt hade African friends förberett mängder med afrikansk mat som buffé. Detta fick man ta del av för minst 20 kr och sedan lägga så mycket man kände för utöver det. De hade även lite brödauktion efteråt samt sålde fairtrade-produkter. Det var kul att träffa lite gamla bekanta från tiden som konfirmand/konfirmandledare :)
 
 
På lördagen blev det att åka ner till viken och hjälpa mamma prova ut ett par nya glasögon. Vi hittade ganska snabbt ett par som både hon och jag tyckte om så de la hon undan så länge i väntan på en synundersökning :) Sedan blev det lite impulsköp innan hemfärd också ;) Jag försökte få lite kurslitteratur läst och gjorde iordning mig inför kvällen som spenderades hos grannarna! Ida var hemma från Göteborg och hälsade på eftersom hon hade sportlov (jobbar som lärare) så då passade vi på att ses. Johan och hans fästmö var också hemma över kvällen så vi blev några stycken. Vi fick även en inbjudan till deras stundande sommarbröllop :) Jag börjar redan nu i tankarna planera vad jag ska ha på mig (vilket är ganska onödigt i och med att jag ändå lär köpa något nytt när det väl närmar sig ^^).
 
 
Söndagen ägnades helt åt litteraturen förutom bilfärden tillbaka till Linköping. Ändå hann jag inte på långa vägar läsa ifatt allt jag borde. Måndagsförmiddagen gick också åt till att läsa ända tills jag begav mig till skolan för seminarium, som gick sisådär eftersom jag inte var alls förberedd :/ Men jag fick iaf ut mycket av att vara där, även om inte de andra gynnades så mycket av min närvaro.
 
Lagom innan hemfärd på söndagen hade jag dessutom ett litet möte med en mus i källartrappen.. Jag vet inte riktigt vem som blev mest rädd. Jag, eller musen som försökte fly genom ett nyckelhål (musen befann sig i påsen som jag skulle sträcka ner handen och ta upp en påse från).
 
 
Nehe.. Nu har det visst blivit dags för mat ser jag, så jag får väl skjuta ytterligare en stund på läsandet och sedan köra gärnet. Tur att det inte är något bra på tv ikväll åtminstone ;)
 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0