Kvällsmys

I fredags sen då så åkte jag ju till Erik på kvällen och lagade lite mat (fläskpannkaka) och kollade på film (Hulken) samt snackade om allt möjligt och som vanligt rusade tiden iväg och plötsligt var klockan närmre 2. Då var det bara att strosa ut till bilen och bege sig hemåt för några timmars sömn.
 
På lördagen sen så ringde familjen och meddelade att de var på väg till Linköping för lite shopping så det var bara att dissa pluggplanerna och slänga i sig lite frukost och fixa iordning sig för en dag på stan (Tornby). Mötte upp de andra på Bauhaus som öppnat och köpte lite lasyr till trädgårdsmöblerna (som jag sedan ägnade söndagen till att måla). Efter det åkte vi till Ikano och käkade buffé på Chili :) Det blev även att fynda en hel del på HM som hade massa rea samt tio procent på ordinarie sortiment.
 
 
Sedan var det dags att skynda hem för att göra sig iordning inför kvällen! Först blev det förfest hos Helena och sedan begav vi oss till Ryd för mellanfest och sedan vidare på Eftersläpp i Kårallen ;) Dansa loss tills det var dags att bege sig hemåt (med en lite omväg till Helena för att lämpa av lånad cykel och sen taxi därifrån). Kvällen bjöd på en hel del roliga minnen men även tråkiga som jag inte tänker gå in på här.
 
 
Söndagen vaknade jag hyfsat tidigt (med tanke på att jag kommit i säng strax efter fyra) och var inte det minsta bakis! Så jag åt årets första frukost på uteplatsen eftersom brorsan och pappa bar upp trädgårdsmöblerna åt mig i lördags. Sedan bestämde jag mig för att passa på att måla trädgårdsmöblerna eftersom det var så fint väder. Så det ägnade jag mestadels av dagen åt.
 
 
Idag har jag pluggat hela dagen. Suttit och färgkodat alla transkriberingar och de två artiklarna jag hade utskrivna. Skulle ha träffat Emma och snackat ihop oss lite men klockan sprang iväg innan vi började bli klara så vi sköt på det till imorrnbitti istället. Nu ikväll tog jag mig ett bad, tände upp ljus, hällde upp lite portvin från Cypern, åt mörk choklad och läste en bra bok.. Vardagslyx på hög nivå :) Nu ska jag krypa ner i sängen istället och fortsätta läsandet där en liten stund innan jag släpper in John Blund.
 
 
//M.



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0