Köa natten lång

I fredags var jag och hälsade på min vfu-klass och fikade lite med min handledare, alltid lika trevligt :) eleverna blev snopna när de såg mig och undrade vad jag gjorde där, om jag skulle göra någon uppgift eller nåt med dem. De förstod först inte att jag bara var där för att hälsa på lite. Det var iaf kul att se dem, saknar de små glinen ;)

Jag åkte hem till Väster sen och beslutade mig från att ta ledigt från transkriberandet under kvällen, så istället spenderade jag tiden framför tv:n med pappa o brorsan :)

Lördagen sen blev det att transkribera hela dagen och sen åkte vi till kvarnvik på kvällen för att fira min käre farbror som fyllt 50 :) vi blev 46 personer tror jag vi kom fram till, så det blev en del! Som vanligt levererade Maria med supergod mat ;) det anordnades även en tipspromenad under kvällen med frågor om Lennart utspridda i huset så man fick gå lite husesyn nu när det börjar vara färdigrenoverat där. Klockan hann bli mycket innan vi tillslut begav oss hemåt. Jag tror hon var runt ett. Jag somnade dock inte förrän bortåt tre så jag var skapligt trött när mamma råkade väcka mig kl8 typ på morgonen. Så det var bara att gå upp och fortsätta transkribera.

Kusinerna tittade in en på en snabbfika på vägen hem från Stockholm där de varit på bröllop. Pappa fick ställa upp och byta till sommardäck för att jag skulle hinna klart med transkriberingen och mamma fick fixa med tvätten. Det är bra skönt att ha föräldrar inom räckhåll som alltid ställer upp när tiden inte riktigt vill räcka till.

Natten mellan söndag-måndag nu sen så blev det att köa till DÖMD! Emma och jag satt och kolla på film, serier och prata strunt hela natten, och konstigt nog var jag knappt ens trött. Vid 8 typ var jag hemma igen och slängde i mig en macka under tiden jag vinklade persiennerna för att få bort så mycket ljus som möjligt och sen åkte öronpropparna i för några timmars sömn.

Dock tog det ett tag så det blev nog bara knappt fyra timmar tillslut och jag var helt groggy när jag vaknade av alarmet. Men det var bara att masa sig upp för lite stadigare frukost och sen begav jag mig till Emma för att fortsätta med examensarbetet. Efter det sen så åkte vi och gymmade lite. Vi var dock inte superpepp så det blev ett rätt lugnt pass, men hela programmet kördes igenom trots allt. Väl hemma igen blev det en lång dusch och sen lite fika på det. Nu känner jag dock att det är dags att krypa till kojs!

Nattinatt!

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0