Jag ser ett ljus i slutet av tunneln

En oerhörd tyngd lyftes idag från mina axlar; jag klarade den muntliga omtentan i American Culture Studies imorse! Och inte nog med det, jag fick dessutom VG! :D Vadå lycklig tjej här? Nej, nej.. inte alls ;) Tre heldagars intensivplugg från 8.00-01.00 gav åtminstone något resultat! Och tentaplugget nu på morgonen med Viktoria tror jag också gav en hel del :) Vi bestämde helt enkelt att vi båda skulle klara tentan denna gången, och det gjorde vi ju med! ;) Det är så himla skönt att bara kunna lämna den kursen bakom sig nu och blicka framåt på resterande delar av kursen som börjar närma sig nya tentatider. Det kommer att vara smockat nu innan jul med 4 skriftliga tentor, två litteraturseminarier, ett pronounsiation-test, två skriftliga projekt samt muntliga redovisningar av dessa! Behöver jag säga att jag känner mig stressad? Nu vore det himla skönt att kunna dela sig själv på mitten och göra två saker samtidigt...
 
Det är ju dessutom dags att skicka in anmälan inför examensarbetet nästa termin (ska skriva om Dyslexi med Emma). Snacka om skrämmande att jag kommer att vara klar redan till sommaren. Jag känner mig inte riktigt redo för att bege mig ut i yrkeslivet och ha ensamt ansvar för en hel klass än. Hoppas bara att jag klarar denna mardrömskurs först med. Sen är det bara PA3 och exemensarbetet kvar!
 
Nej nu ska jag fika klart och sedan ta tag i alla skoluppgifter och kapitel som ska läsas inför morgondagen. Det lär väl bli att sitta uppe halva natten igen (det verkar vara en återkommande vana denna termin!). Jag saknar den där lilla delen av veckan som brukade kallas fritid.. vart försvann den? Jag saknar verkligen att kunna träna som jag vill och att umgås med familj och vänner utan att känna mig skyldig för att jag borde plugga istället!
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0