Min 22:a födelsedag

Idag var det då min 22:a födelsedag,, oj vad tiden går fort! Ändå är jag hela tiden på väg att svara att jag är 23 när någon frågar ^^ Det är väl för att många i min omgivning är det så jag är så van vid det årtalet. Men men... Har fått en massa gratulationer under dagen iaf, det värmer verkligen :)

Började dagen med en lång varm dusch :) Sedan åkte pappa till viken för att hämta ut paket på posten så då köpte han med sig mina favorit-wienerbröd hem! Såna där avlånga med nötter och typ sirap i. Mumsade i oss det till fikat och sedan blev det att borsta tänderna riktigt noga eftersom jag skulle till tandläkaren. Hade felfria tänder bortsett från lite, lite tandsten just vid tråden. De kunde inte hitta någon orsak till varför jag får tandvärk på samma ställe med jämna mellanrum. Det enda de kunde tänka sig var att jag bet ihop om nätterna och behövde bettskena... been there, done that! Aldrig mer. Fick ju ännu mer ont i käkarna efter ett halvår med bettskena än vad jag hade innan :/ Får väl boka ny tid på Oral rehab i Linköipng igen efter sommaren och höra om eventuell mjuk bettskena istället och se ifall det av någon anledning skulle funka bättre...
Åkte iaf bort till Valdixi efteråt och köpte lite nya kläder, dagen till ära ^^ blev en lång tubtop/kortklänning och en tunn festkavaj för sammanlagt 100 kr. Bara kavajen hade kostat 400 innan rean så det var ju skapligt nedsatt! :) Efter det åkte jag hem och gick ut med Zookie innan vi åt hos farmor. Det blev inbakad fläskfilé. Gott, men farmor lagar ju inte laktosfri mat så magen mår ju sisådär efteråt.
Gick lite längre promenad med zookie när mamma kommit hem från jobbet. Brorsan följde också med. Mamma fick sluta lite tidigare så hon gjorde Bananstubbe till mig :) Den godaste tårtan som finns! (typ den enda jag egentligen tycker är god). Så det blev att svulla med den ikväll. Tittat runt lite på resor inför slutet av sommaren då jag och finaste Emma lämnar Sverige för en vecka :) Ser verkligen fram emot det!
Nu ska jag nog ta och hoppa i säng. Är redan jättetrött och behöver lite energi inför morgondagens jobb. 12-stängning - och då vet man ju aldrig riktig när man kommer hem. Hoppas på att det är lugnt så vi kommer hem skapligt.
//M.
*~* wish you were here together with me *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0