Kringflackande

Har blivit dåligt med uppdateringar den här veckan eftersom jag inte varit hemma. I måndags drog jag iväg till Figeholm efter skolan, var väl framme hos Lucas bortåt 7 någon gång (och för att klargöra eventuella missförstånd så är lucas och jag absolut inte tillsammans utan bara goda vänner!) De undrade om jag skulle flytta dit när de såg min packning ^^ som vanligt alltså! haha jag har verkligen med mig mycket saker när jag ska någonstans. Men vintertid blir det ju lite extra med bra skor och sådant, plus att jag hade med mig skridskorna (dock blev det aldrig någon skridskoåkning). Blev lite skitsnack med Lucas, Elvis o Axel första kvällen samt med Anna i tele ^^

På tisdagen gjorde vi ingenting speciellt, åkte och lämnade tillbaka Lucas mammas bil och fikade lite där. Sen blev det att kolla lite på film bland annat. På kvällen sen blev det att fira Alla hjärtans dag hos Rasmus :) Jag åkte upp till Anna innan och gjorde mig iordning där och så gjorde vi en kladdkaka som vi tog med oss sen. Det var Anna, jag, elvis, lucas och rasmus. Vi lagade pizza (mest rasmus o lucas som stod för den delen dock!). Sen så spelade vi lite "Rappakalja" också och bara hade det trevligt tillsammans :) Fixade lite med disk o dyligt innan vi begav oss.



Onsdagen blev också lugn. Käkade frukost hos Elvis och spelade "Kludd" (tror jag det hette!). Sen åkte vi bort till Lucas igen,, kollade lite mer på film och så spelade de lite tv-spel. Rasmus slöt också upp när han slutat jobbet. Vi skulle ha åkt skridskor men isen var upptagen hela kvällen :/ Blev ännu mer tv-spelande och sedan lagade Elvis o Lucas köttfärssås och spaghetti medan Rasmus och jag slappade i soffan ^^ Skönt att bli uppassad ibland ;) Sen kollade vi lite mer på film och så spela de tv-spel. Blev lite schackspelande på datan också, det var riktigt länge sen jag spelade så det var kul :) Tävlade ju i typ schack-femman eller vad det hette när jag var liten :P inte minns man mycket sen dess dessvärre! Kom knappt ihåg hur man gjorde en rockad :S och några strategiska spel minns jag inte över huvudtaget... Aja, får väl börja spela med mig själv om kvällarna och damma av kunskaperna lite ;) haha

Torsdagen packade jag ihop mina grejer, sen släppte jag av Lucas hos Elvis och åkte upp ytterligare en gata till Anna :) Skulle hämta lite kläder jag glömt och passade på att snacka lite skit o ta en kaffe ;) Sen åkte jag ner till grabbarna igen och så begav vi oss strax av mot Lucas föräldrar för att de skulle hämta volvon. Sen blev det att åka till Västervik. Jag mötte upp Ella på parkeringen utanför deras lägenhet efter att hon tränat så skulle vi åka och fika sedan. Ellas fina kommentar när vi skulle gå in i hissen "Du törs gå in i duschen med en svettig Ella hoppas jag?" ^^ Hon hade precis sagt att hon var tvungen att ta en dusch innan vi åkte så blev lite fel där :P Vi begav oss iaf till Nilssons för en fika sedan där jag bjöd finaste på räkmacka och knäckrulle :) När vi kom tillbaka till lägenheten sedan hade David och Lars gjort chokladbollar så då blev det ännu mer onyttigheter ^^ Kollade lite på film/hockey innan det var dags att bege sig ut i halkan :/ Åkte hem till mina föräldrar över helgen.

Har mest tagit det lugnt i helgen och försökt komma ifatt lite med läsandet av kurslitteraturen. Igår träffade jag Ida en stund då hon kom upp och fikade :) Blir ju inte att vi ses så ofta sen hon flyttade ner till Göteborg för några år sedan. Det var skillnad när hon bodde hemma, då var vi tillsammans i princip varje dag i stallet :P Idag träffade jag istället Malinda,, Min lilla syster börjar bli stor :) för de som inte vet är hon ju då inte min lillasyster egentligen, men hon har alltid varit som en lillasyster för mig! Vi ses också alldeles för sällan tycker jag, det måste bli ändring på det tycker jag :)

Nu är jag ju då åter tillbaka i mina älskade lägenhet i Linköping ;) Har haft en lugn kväll framför tv:n men jag känner hur kurslitteraturen ligger och ropar på mig i väskan... så blir nog att ta tag i det efter att jag fått något i magen ^^


//M.

*~* Free to be me *~*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0