Juletid

Julafton började med grötfrukost framför sista avsnittet av julkalendern och därefter hjälpte jag mamma att förbereda julbordet. Det var farmor, min farbror och hans fästmö samt hennes pappa som kom. Som vanligt älskar jag dessa sammankomster med släkten och stressen var inte fullt så påtaglig som den ibland kan vara, så jag hann faktiskt njuta lite av julfriden innan dramat satte igång. Bror min började klaga på smärtor i högra sidan av magen och ländryggen samt hade lite feber så efter ett samtal till sjukvårdsupplysningen så blev det att fara in till akuten i norrköping. Det var inte riktigt vad vi hade väntat oss när pappa så smått börjat plocka fram alla julklappar inför kvällens traditionella paketöppning. Det blev några timmar på akuten men tillslut fick vi bege oss hemåt igen med en betydligt muntrare bror som fått smärtstillande :) Vi tog till och med en rejäl omväg förbi McDonalds för varsin cheese innan hemfärden. Vi var hemma ungefär klockan 3 och eftersom vi hade varit tvungna att gå upp igen kl 6 ifall vi skulle åkte på julottan så kände vi att det hade blivit lite för lite sömn.
 
Så det blev ingen julotta igår sen alltså. Istället tog vi sovmorgon och hade lite försenad julklappsutdelning efter fikat :) Som vanligt var det alldeles för mycket klappar. Dagen ägnades sedan åt att fixa iordning mig inför kvällens festande i Norrköping hos Natta. Jag kom iväg hemifrån lite senare än jag tänkt och åkte sedan till Skärblacka och hämtade upp Sara och Elin innan vi åkte till Natta och mötte upp de andra. Det blev lite förfest där först innan vi begav oss till Borgen. Kommer inte ihåg vad dansbandet som spelade hette, men de spelade typ bara lugna låtar iaf så det var rätt tråkigt. Dessutom var det mest 40 plusare och så några fyllon där. Om vi inte hade varit ett ganska stort gäng själva så hade det nog blivit en ganska dyster kväll. Men som man brukar säga, det blir så roligt som man gör det :) Kvällens första dans var oerhört pinsam och jag ville bara sjunka under marken, men såhär i efterhand skrattar jag bara åt det ^^ Killen jag dansade med var väldigt full och gick typ ner på ett knä när han dansade och folk ruhntomkring oss stannade upp eftersom det såg ut som att han skulle fria xD Jag kan lova att jag aldrig varit av dansgolvet så fort efter att orkestern slutat spela pågående låt. 
 
 
Idag åkte jag til Elgiganten och Mediamarkt för att köpa ny mobil medan de andra gjorde sig redo för hemfärd, men snacka om besvikelse när det visade sig att det inte fanns några kvar :( Jag som hade sett fram emot att få dumpa denna skittelefon och börja leka med den nya nu när jag ändå är ledig. Det får helt enkelt bli en tripp till Dialekt imorrn och hoppas på att den finns där, annars får jag skicka efter den från nätet istället. På vägen hem var det fullt i bilen och vännerna släpptes av en efter en tills jag själv var hemma. Vi åt lite rester från julbordet idag igen och sen har vi mest suttit framför tv:n. Jag har försökt lära mig hur läsplattan jag fick av bror min fungerar och hur jag lånar eBooks på nätet :P Blir nog att testa läsa första boken under morgondagen :) Nu ska jag iaf sova!!
 
 
//M.
 
*~* What a fool *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0