Dålig start på dagen!

Kom i säng sent igår och har inte kunnat sova så jag stängde av både ljud och vibrator på mobilen för ovanlighetens skull. Vaknade klockan 8 och såg att mobilen lös så plockade upp den... 3 missade samtal och två sms! Mina första tanke var att det hänt Kjell något och att mamma försökt få tag i mig :S Vilken lättnad det var när jag såg att det var Josefin som försökt få tag i mig! Började nästan gråta så glad blev jag, sen började jag ana orod angående den obligatoriska gruppredovisningen vi skulle ha idag... Blev rädd att jag tänkt fel tid, för vi diskuterade i måndags att tiden hade ändrats från 8 till 10, men tydligen var det ändrat till kl8! Bara att ingen i vår grupp visste det :(

Josefin hade vaknat tidigare och haft en känsla av att någonting inte stämde så hon gick in på Timeedit och kollade schemat igen, och där stod plötsligt kl 8! Hon hann precis dit i tid och försökte få tag i resten av gruppen på vägen. Jag försökte ringa upp henne men då började ju självklart min telefon lagga och starta om sig och simkortet ville inte fungera så tog ett tag innan jag väl kom i kontakt med henne! Då sa hon att vi inte skulle få redovisa så det var ingen idé att jag skyndade dit! Eftersom en del gruppmedlemmar bor en bit bort (och Lisbeth jobbade!) så skulle det ju ta 1 timme innan hela gruppen lyckats ta sig dit, så då hade vi varit tvungna att gå raka vägen upp och redovisa, men Emma var sjuk när vi förberedde så Josefin sa att vi behövde lite tid att prata ihop oss också, men då sa vår lärare att vi fick redovisa på omprovstillfället v.10 istället! Och sa att Josefin fick välja själv om hon ville stanna kvar eller gå därifrån... gissa vad hon valde?! Shit! Och sedan hade hon tydligen underkänt 1 av grupperna så hon var inte på sitt bästa humör precis :S Känns ju lite surt med att det var sista gången vi hade seminarium med vår klass, sen är det ju nya kurser och nya konstulationer som gäller! Så hade ju varit trevligt att säga hejdå till några :/

Blev iaf att ta en riktig långdusch när man ändå gått upp i onödan! Sen försökte jag vara duktig med uppsatsen. Skrev ut den och markerade massa ändringar som jag måste göra. Sen fastna jag dessvärre vid datan :/ Har känt mig så seg på grund av förkylningen. Fick inte mycket mer gjort innan jag begav mig till Lambohov för att hämta upp Erik :) Hade med mig skidkläderna ja lånat också. Sen åkte vi till Ikea så ja kunde byta ut lite tallrikar som jag ångrat mig om.. men fanns ju inte kvar av den sorten jag ville ha istället :( Så får vänta och hoppas att de får in rätt nyans snart igen! Köpte skor till mamma som hon provade sist vi va i stan och ångrat att hon inte köpt :P

Vi stannade till på Bari och köpte med oss pizza på vägen hem. De var inte lika goda som jag kom ihåg, men de hann ju visserligen bli rätt kalla medan vi valde vilken film vi skulle se under tiden vi åt :P Det blev Snuten i Hollywood 2, klassiker är alltid bra när man inte kan bestämma sig ^^ Sen blev det lite skitsnack och kolla runt bland bland bilderna från sälen och lite nostalgibilder från nollningen innan Janni kom och hämtade Erik efter jobbet!

Jag tycker det är kul när man lägger märke till massa nytt folk varje gång man kollar på bilderna för att man hunnit lära känna fler och fler i och med alla klassbyten. På ett sätt är det ju bra att man lär känna nytt folk, men det är ju svårt att få någon direkt sammanhållning i klassen när man bara läser en termin tillsammans :/ Det känns som om man lagom börjar lära känna lite folk i klassen när det närmar sig tenta och avslut! Ska bli intressant att se hur många man känner igen på Samhällsvetenskapliga temat nu i vår då! Josefin och jag har iaf valt samma igen vilket är kul :)

Nu känner jag iaf att mina ögonlock börjar bli väldigt tunga! Med tanke på att jag sov max 2 timmar inatt kan det nog vara en bra idé att försöka komma i säng nu... Måste ju skriva klart uppsatsen imorrn med! Så funderar allvarligt på att stänga av internet för att inte bli distraherad! Måste ju använda datorn för att skriva, så kan ju inte låta den stå avstängd... W'll see ;)



//M.

*~* livslust *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0