Nya äventyr

Efter en lång varm dusch sitter jag nu uppkrupen i soffan med en kopp te och en macka. Jag känner hur det sakta knyter sig i magen när jag tänker på morgondagen. Då är det nämligen dags för ett nytt kapitel i mitt liv då jag påbörjar en ny anställning på en skola i Linköping och lämnar min trygga hamn i Mantorp. Efter 1,5 år med underbara kollegor kom tyvärr beskedet att skolan inte hade råd att ha kvar min tjänst. Efter en hel del jobbsökande och några intervjuer fick jag tillslut erbjudande om jobb på en kanonskola i Linköping där jag hade min slutpraktik så plötsligt kändes det inte riktigt lika tufft att sluta.
 

Nu framöver kommer jag att arbeta som resurs åt en jättehärlig kille på förmiddagarna och sedan vara på fritis på eftermiddagarna - så det blir lite kontrast mot vad jag är van vid. Jag tror dock att det är precis vad jag behöver just nu. Jag har jobbat mer än jag egentligen orkat och det började ta ut sin rätt. Konstant trött, förkyld och lättirriterad. Jag som knappt aldrig blivit arg i hela mitt liv kokade inombords titt som tätt, vilket jag såg som ett tydligt tecken på att jag började bli utarbetat. Nu blir det att ta nya tag i ett lite lugnare tempo och se vad livet har att erbjuda - för nu kanske jag rent av kommer ha lite fritid på kvällar/helger ;) Jag trycker undan ångesten och blir stärkt av alla lyckoönskningar från mina kära kollegor. Kommer sakna dem något enormt! Nu ska jag försöka få lite sömn så jag är utvilad första dagen på mitt nya äventyr :)

//M. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0