Vardagslyx

Nu har jag precis unnat mig lite vardagslyx; Varm choklad med cointreau :)
Det här receptet har jag lärt mig av min kära fadder från nollningen! Det smakar ungefär som romerska bågar i flytande form ^^
 
 
Ingredienser per kopp:
1 tsk vaniljsocker
ca 3 tsk strösocker
2 tsk kakao
1 kopp mjölk (+ ev en skvätt grädde)
1 tsk Cointreau (apelsinlikör)
1-2 rutor vit choklad
 
How to:
 
1. Börja med att blanda de torra ingredienserna i botten av kastrullen och tillsätt därefter lite av mjölken så du kan röra ut det ordenligt.
 
2. Häll därefter i resten av mjölken och värm under omrörning.
 
3. Lägg 1-2 rutor vit choklad i botten av koppen och slå över ca 1 tsk Cointreau
 
4. När mjölken blivit ordentligt varm (den ska inte koka) så häller du den i koppen varav den vita chokladen sakta smälter. Vill man kan man även toppa med lite minimarschmallows ;)
 
MUMS!
 
//M.


Kommentarer
Sarah

Det lät väldigt gott!

Svar: Ja verkligen :) Du måste testa!
M i k a e l a

2012-12-14 @ 18:34:42
URL: http://inbilsk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0