Nya tider

I måndags natt skickade vi slutligen in vårt examensarbete inför opponeringen. På tisdagsmorgon åkte jag hem via Gusum och provade ett par skor hos en gammal klasskamrat men de passade inte. Sedan blev det en dagsutflykt med mamma och pappa för att titta på lägenheter till hösten. Hyresvärden var jättetrevlig och bjöd på kaffe hemma hos sig efteråt. Jag bestämde mig tillslut för den första marklägenheten vi kollade på, en 2:a med stora luftiga rum, uteplats och carport ;)

Resten av veckan har jag jobbat hemma i viken på "Rickys sjöbod & Morsans loppis", imorgon blir sista dagen. Sen bär det av till Linköping igen för att förbereda opponeringen.

Jag läste idag att eldandet av bilar och dylikt har spridit sig även till Linköping nu. Det är overkligt hur sånt här kan hända i lilla lugna Sverige. Vart är världen på väg?! Jag förstår verkligen inte hur de som utför dessa dåd tänker. Det leder ju ingen vart och det förstör bara för alla. Sådana här saker får ju dessutom till följd att invandrare oförtjänat får ännu sämre rykte. Sd lär ju inte få mindre anhängare efter det här precis. Vi får väl se hur långt det hinner sprida sig innan det tonar ut. Men dessvärre lär det nog eskalera flera gånger om innan dess.

Här hittar ni en artikel om bränderna i Linköping:

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/flera-brander-i-linkoping-6403371-artikel.aspx">http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/flera-brander-i-linkoping-6403371-artikel.aspx

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0