Vardagslyx

Gårdagens underbara kycklinggryta (Mammas!) åts idag med tagliatelle innan jag begav mig till skolan :)
 
 
Idag började så min 8:e och sista termin på Linköpings Universitet. Det känns helt ofattbart att jag till sommaren kommer att vara färdigutbildad låg- och mellanstadie lärare i Svenska, Engelska samt So! Slutet närmar sig i ultrarapid och på ett sätt vill jag bara stanna upp tiden så jag kan stanna kvar här i tryggheten. Jag vet hur man studerar, och jag är bra på det... Att ställa sig framför en hel klass och lära ut samt få dem att bli bra studenter,, det känns mycket mer skrämmande! Även om jag rimligtvis är rätt så bra på det också eftersom jag klarat mig igenom hela utbildningen så här långt, och man blir ju som sagt bara bättre med tiden. För varje dag man spenderar framför en klass blir man många erfarenheter rikare.
 
Efter skolan åkte jag en sväng till Maxi och handlade så klockan hann bli rätt mycket innan jag väl var hemma. Eftersom jag var både hungrig och sugen på något sött så fick det bli cocos-pannkakor med blåbär/hallon samt kanel/sirap :)
 
 

//M.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0