Spänd förväntan

Idag spenderades första halvan av dagen i sängen framför en massa Gossip Girl-avsnitt för att kurera mig. Vaknade lycklig utan feber men valde att ta det lugnt ändå, med rätta... Så fort jag varit uppe en liten stund och kokt gröt till frukost och bryggt lite 12-kaffe så började febern stiga. Den stannade under 38 åtminstone och gick ner igen framåt eftermiddagen som tur är. 
 
Snubblade över denna bilden i en blogg jag följer och kunde inte låta bli att dela den här!
Det är läskigt hur väl det stämmer när man tänker efter.
Likaså denna:
Jag menar, vadå ångest?!
 
Resten av dagen har ägnats åt planering inför mitt arbetsområde i Historia om Medeltidens kungar nästkommande 4 veckor. Det ska bli kul, men samtidigt lite läskigt att hålla i ett så stort område. Förhoppningsvis lär det ju bli en hel del engelska-lektioner dessutom och kanske även lite svenska. Vi får väl se helt enkelt hur mycket som hinns med, men vi förväntas ju ta helhetsansvar så det gäller väl att roffa åt sig så mycket lektionstid man kan när man väl har chansen att träna inför den verkliga verkligheten ^^. Jag hoppas verkligen att jag är helt frisk till imorgon, eller åtminstone inte sämre, med tanke tanke på att jag ska ha hand om eleverna efter lunch. Då kan det ju vara en fördel om jag faktiskt är där ;) Hoppas dessutom på lite bättre sömn inatt (vart väl sisådär 2-3 timmar inatt kanske tillslut) annars vet jag en som lär vara zoombie imorgon!
 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0