Komma igång

 
Igår hade jag min första intervju till examensarbetet. Det gick jättebra och efteråt passade jag på att lämna mitt CV också vilket var uppskattat ;) Jag började transkribera lite sen när jag kom hem... efter typ 2 timmar hade jag hunnit 8.33 min av inspelningen! Jag pratade med Emma igen och vi kom överrens om att inte vara riktigt så noga i fortsättningen ifall inte vår handledare säger något annat på torsdagens möte.
 
Jag käkade lite rester från måndagens ihopplock med chicken nuggets och nudelwook, men det blev ju inte alls som när man köper det ^^ Nuggetsen hade nog behövt friteras för att de skulle bli goda, men det gick iaf att äta.
 
 
Sedan blev det att vila magen lite och sen åkte Emma och jag iväg till Friskis och köpte nytt gymkort. Så nu gäller det att komma igång igen, två gånger i veckan. Det var rikgtigt skönt att träna, trots att mensvärken ständigt gjorde sig påmind,, så det blev inte mycket rygg/mage iaf. 
 
Nu på morgonen var det lite deprimerande att vakna upp och titta ut genom fönstret... SNÖ som singlade ner lite tafatt. Det verkar dock som att den gett upp kampen och slutat singla ner nu iaf, och solen har tittat fram några gånger. Jag vill bara att det ska bli vår nu så att det kan bli sommar och värme sen med! Det blir ju första sommaren på 7 år iaf som jag inte jobbar. Eller okej, lite jobb blir det ju på loppisen,, men det kallar jag knappt jobb. Det är bara kul att sitta där. Är det inget folk så kan jag sitta och läsa/skissa/sitta utanför och sola så det är inga problem att hålla sig sysselsatt precis ;) Det enda negativa är väl att det brukar vara rätt så kallt där inne i lokalen. Men det kan jag stå ut med ^^
 
Nehe nu är det dags att sätta fart med transkriberingen igen och hoppas på att mensvärken släpper något i ryggen så jag kan börja fokusera!
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0