Girls night out

I fredags tog jag det väldigt lugnt och försökte mest strukturera upp massa papper och anteckningar från den senaste VFU:n (praktiken). Jag skulle behöva ta tag i alla sådana papper någon dag, men det får nog bli ett sommarprojekt känns det som just nu. Det kan nog vara bra att det är gjort innan hösten åtminstone så jag har lite koll på vad jag har för material inför min kommande arbetsinsats, vare sig det blir en lärartjänst eller vikariejobb.
 
Lördagen spenderades i Västerik med mina fina brudar :) Jag hämtade upp Sophia (samt hennes syster som fick skjuts in till stan bara) och Bea så mötte vi upp Ella vid Åhmans och gick ner till Guldkant och åt :) Det blev några trevliga timmar på restaurangen med både huvudrätt och efterrätt. Jag åt något lamm med rostade grönsaker och getostgratinerad potatisgratäng (jättegott!) och sedan äppeldessert (äppelsorbén var rätt god men pannacottan lämnade jag helt). Till detta blev det vin, kaffe och baileys. Sedan begav sig jag, Sophia och Ella hem till henne medan Bea blev upphämtad. Det blev ytterligare några glas vin och massa prat hos Ella innan Sophia också begav sig hemåt med bussen och Ella och jag rörde oss neråt stan igen. Vi kom på att det var första gången vi gick ut utan de andra! Det kändes lite tomt och ovant till en början på Harrys eftersom det typ inte var något folk där (och de som faktiskt var där var typ 35 plus minst) så vi dansade för det mesta helt själva på dansgolvet ^^ Efter någon timme gav vi upp och gick bort till Palladium istället... och där gick man från att känna sig för ung till för gammal. Det borde finnas något mellanting tycker jag. Men på Palle var det iaf gott om folk och betydligt bättre musik så kvällen blev åtminstone bättre där! 
 
Strax innan tre lämnade vi Palle och köpte lite fyllemat på Åhmans innan vi tillslut rörde oss de sista metrerna hem till Ella o David för att sova. Dock höll katterna mig vaken större delarna av natten (det som var kvar av den vill säga), så det blev inte mycket sömn. Efter en snabb dusch och lite frukost började jag iaf känna mig lite mer mänsklig igen så då begav jag mig hemåt med ett snabbt stopp hos Mattias för lite serie-tittande. Resten av dagen spenderades i sängen tittandes på Gossip Girl och på kvällen fick jag lite städryck som kompensation. Jag rensade hela prydnadsskåpet, vilket tog sin lilla tid, och sedan dammsög jag lägenheten. Efter det återgick jag till att se ytterligare några avsnitt GG innan jag tillslut kröp i säng. 
 
Nu ska jag fixa lite fika, ta en dusch och sedan fortsätta läsa in mig på litteraturen om Dyslexi till examensarbetet. Det tar ju sin tid. Jag ska nog skura golvet lite med sedan och förbereda mig inför morgondagens intervju så jag har allt klart.
 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0