Sushi virgin

Idag blev det lunch nere på stan med mammas kusin, vilket var väldigt trevligt :) Det var typ första gången som jag träffade honom i vuxen ålder förutom på hans mammas begravning i vintras, eftersom han och hans familj har bott i Australien innan. Det var hur som helst kul att träffa honom och få lite uppdateringar kring hur de har det nu. Vi åt sushi på något litet ställe bakom Åhlens - Jättegott :) Jag har typ aldrig ätit Sushi innan så jag var lite tveksam först, men man måste ju våga prova nåt nytt ibland! Jag har bara testat och köpt en sån där liten låda från Coop men Emma en gång förut, och det var ju inte alls samma sak ^^ Så dit där vi var idag kan jag tänka mig att gå fler gånger när plånboken tillåter ;)
 
Resten av dagen har ägnats åt skolarbete. Just nu är det fokus på Literary essayn. Jag har iaf kommit igång och har upplägget klart för mig på det stora hela, så jag måste se till att få det på pränt imorgon med bara - och sluta leta fler citat! Jag har gott och väl så jag klarar mig redan, men det är ju mycket lättare att sitta och bläddra i boken än att komma igång och skriva ^^
 
Nu får det nog räcka för idag tror jag. Måste vänja kroppen vid att gå upp skapligt igen nu så man får lite gjort om dagarna. Jag är ju så seg på morgnarna så det tar ett tag innan hjärnan vaknat till liv tillräckligt för att fokusera på pluggandet. Jag skulle behöva hinna börja med ICT-project imorrn också så det blir klart på torsdag förmiddag. För sen försvinner hela eftermiddagen/kvällen till annat. I helgen tänkte jag nog åka hem trots allt för sedan är jag upptagen ett tag framöver så det lär dröja till nästa gång. Jag måste nog ändå försöka komma igång med Cultural Project då också, eller plugga till omtentan i American Cultural Studies (även att den inte är förrän den 12 nov antagligen).
 
//M.
 
*~* Utan dina andetag *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0