Mys- och plugghelg

Då har i princip hela helgen passerat och den blev väldigt lyckad :) Varje ledig stund har jag suttit med literaturfrågorna för att hinna med lite annan också under helgen.
 
Igår gick mamma och jag tipspromenaden hemma i byn, som alltid. Sedan pluggade jag järnet för att sedan åka med mamma på "Jul i Bankestad" (en tidstypisk gammal herrgård i Edsbruk). Det är en liten julmarknad där en bekant till familjen (släkt i släkten typ) säljer hantverk och kläder som Wichi Indianerna i norra Argentina har gjort. Hon spenderar större delen av året där för att hjälpa familjerna i reservatet. Varje jul (i 21 år) har hon åkt hem till sin herrgård i Bankestad igen för att sälja hantverken som indianerna har gjort. Alla pengar som hon får in tar hon sedan med sig tillbaka till Argentina igen för att kunna hjälpa barnen med skolgång osv. Jag tycker det är ett beundransvärt arbete hon gör och jag hoppas bara hon orkar hålla på några år till trots att hon börjar bli till åren :)
 
Jag köpte en mysig tröja gjord av alpacka (tror jag det var)
 
Och en charmig liten handväska, precis lagom för mobil och pengar!
 
Idag (söndag) gick jag upp tidigt och fortsatte skriva på litteraturarbetet. Sedan bar det iväg till Söderköping på homeparty hos mammas kollega. Det var jättemysigt som alltid, men jag lyckades hålla mig från att köpa en massa denna gång. Det blev bara ett set om 4 Bordstabletter för 199kr tillslut. De var svarta och så stod det Dinner with friends eller något liknande längs ena kortsidan. Jag hoppas de passar in i köket sen med bara ;) Jag åkte iväg från partyt lite i förväg för att komma hem till Linköping och fortsätta skriva på arbetet och nu är jag äntligen "klar". Jag har bara lite (eller egentligen ganska mycket) bearbetning kvar så är det färdigt sen. Men det sparar jag nog till imorgon och pluggar något annat resten av kvällen. Jag känner att jag behöver ett break från dessa böcker nu!
 
 
Hoppas alla haft en mysig helg och samlat kraft inför kommande arbetsvecka :) Jag vet iaf två vänner som är glada att deras väntan äntligen är över då de fick sin son igårkväll! Så himla glad för deras skull :)
 
//M.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0