Egentid

På senaste tiden har jag verkligen känt det som att jag inte gjort någonting annat än att plugga och under tiden jag gjort det har jag hela tiden irriterat mig på att jag inte haft tid för något annat. Därför bestämde jag mig för att ge mig själv lite egentid mitt i all stress för att samla kraft. Sagt och gjort!
 
Igår efter skolan åkte jag hem till Erik och Janni för en supertrevlig (som alltid!) kväll med god mat, trevligt sällskap och rogivande scrapbookande :) Vi höll på längre än planerat som vanligt,, Janni kröp till kojs hyfsat skapligt eftersom hon skulle upp och jobba men jag knegade på med mina alster för att hinna klart och tittade på film under tiden med Erik. Sammanlagt såg vi tre filmer under kvällen, vilket för dem som känner mig kan förklara varför det tog sådan tid för mig att bli klar; Nya Smurf-filmen, Casanova och Mr & Mrs Smith :)
 
 
Idag skulle jag ju då ha varit produktiv och pluggat hela dagen men eftersom jag inte kom hem förrän bortåt kl 2 inatt så tog jag sovmorgon och när jag väl vaknade hade jag en hejdundrande huvduvärk som hindrade mig från fokuserat plugg. Jag lagade tortellinigratäng förut, bara för att upptäcka att köttfärsen var härsken när jag väl skulle börja äta :/ Bara att slänga sisådär 5 portioner med mat och värma en pirog istället!
 
 
Efter att jag ätit tappade jag upp ett bad, släckte ner alla lampor och tände upp ljus i hela badrummet :) Det finns ingen mer avslappnande än det! Enda nackdelen var väl då att boken jag läste inte var självvald utan tillhör kurslitteraturen som vi ska diskutera på litteraturseminariet på måndag. Jag unnade mig även att titta på Beauty and the beast tv-serien med lite kvällsfika också. Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa några sidor till innan John Blund får komma på besök...
 
 
Fotobomb:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
//M.
 
 


 


Kommentarer
Ellinor

Vad söt du är, tack för de snälla orden! <3


VAd maten såg god ut, mums!! Men trisst att du fick slänga, såg ut som du lagt ner en jädrans massa tid på det som sagt!

Svar: Du är! :) <3
Hehe ja, jag var skapligt irriterad just då ^^ Tur att det fanns pirog att värma då jag dessutom var vrålhungrig!
M i k a e l a

2012-11-23 @ 12:48:34
URL: http://elinorsofia.blogg.se
Emma

Skönt med egentid, det känns som att det är extra viktigt att ta den tiden då och då, speciellt just under den här alltför stressiga perioden i skolan. Jag må känna mig stressad men jag har iaf inte pluggat något idag, behövde verkligen bara en dag helt för mig själv, bort från skolarbete. Nu ska jag titta på en film också hade jag tänkt! <3

Svar: Ja men verkligen! Jag har inte tagit heldagar, men åtminstone åkt iväg delar av dagarna för att tänka på annat ibland. Efteråt känner man sig ju mycket mer tillfreds så det lönar sig nog i längden. :) Måste boka in vår biokväll någon gång snart med! <3
M i k a e l a

2012-11-24 @ 21:27:30
URL: http://mynameisemma.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0