Birthdays

I torsdags åkte jag direkt hem till Väster efter skolan eftersom mamma skulle ha ljusparty (Partylite) på kvällen :) Vi blev ett tiotal åtminstone och det var en jättetrevlig kväll. Som vanligt blev man några hundralappar fattigare ;) Älskar verkligen deras ljus/ljushållare! Dessvärre börjar det bli lite trångt i lägenheten nu... Jag får börja ha dem framme i omgångar snart. Jag har bestämt mig för att inte köpa fler hållare nu, så jag hoppas att jag kan hålla mig till det.
 
På fredagen sen så hjälpte pappa mig att fylla i ansökan om nytt bostadsbidrag (tycker det är skönt att ha någon att bolla allt med så det blir rätt!). Det är så mycket som ska tas med som ska hämtas på olika ställen och letas reda på. Men nu är det iaf gjort så nu måste jag bara komma ihåg att skicka iväg det på måndag också :)
 
Efter det så packade jag ihop all tvätt och gick en promenad med Zookie innan jag begav mig tillbaka till Linköping. Jag började göra mig iordning inför kvällen och så kom Erik och hjälpte mig bära ner utemöblerna i förrådet :) Sedan bar det av till finaste Emma för att fira hennes födelsedag (som passerade för några veckor sedan) och hennes kompis Tessan från Gävle som också fyllde år. Det blev bara vi tre tillslut så det blev en ganska lugn hemmakväll med goda drinkar, tjejsnack och frågespel ;) Jag överraskade Emma med hennes favoritljus från Partylite som utgått ur sortimentet (köpte dem redan i somras när jag fick reda på att de skulle utgå!). Jag tog taxi hem sen framåt småtimmarna (vägrar åka buss hem själv längre sedan en incident förra hösten), dock missade jag att be om studenrabbat redan när jag ringde och beställde så då gick det inte att få det :S Blev alltså en betydligt dyrare hemresa än jag räknat med!
 
Idag har jag som tur var inte varit bakis eftersom jag haft massa skolarbete att göra och likaså för imorgon. Jag läste åtminstone ut Educating Rita idag så till imorgon blir det att förberada måndagens Written-seminarium och förhoppningsvis hinna läsa en del British Culture också inför seminariet om Northern Ireland, Scotland & Wales på tisdag.
 
Det blev även att laga lite lasagne av överbliven tacofärs, paprika, passerade tomater, bechamelsås och spenatplattor :)
 
 
//M.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0