Tentaplugg

Började dagen med en låång dusch (blev visst nästan en timma! ^^) och sedan frukost i solen, jag hoppas på att den vanan kommer att kunna fortsätta :) Jag smörjde dessutom in mig med solskydd innan jag gick ut idag, men det hjälpte visst inte nämnvärt. Hade jag inte varit bränd redan innan hade det kanske varit skillnad. Jag hoppas bara att det inte börjar sticka/klia inatt, för jag behöver verkligen sova nu. Jag har knappt sovit på en vecka nu och det börjar kännas! Jag vet inte varför jag inte somnar. Ligger till efter 3 varje natt och är helt enkelt inte trött. Jag har förstökt gå upp tidigt om morgnarna för att inte vända på dygnet, men det har inte hjälpt. Jag är sjukt trött på morgonen och pigg om kvällarna. Även om jag är trött när jag går och lägger mig så somnar jag inte ändå :/ Det börjar bli ganska irriterande, speciellt med tanke på att jag känner av det på dagarna...

Dagen har ägnats åt tentaplugg i form av repetition av föreläsningsanteckningar samt kollat på de tv-avsnitt från Sveriges Historia som handlat om stenåldern, bronsåldern och järnåldern. Det är bara vikingatiden som återstår men den tänkte jag spara till fikat så nu blir det att fortsätta kolla anteckningar och se vad jag behöver titta vidare på i böckerna sedan. Jag ska nog skriva upp en lista med de avsnitt jag behöver repetera i de olika böckerna. Jag känner att jag behöver någon form av struktur med tanke på att det är ca 12 böcker, fördelat på de 4 SO-ämnena: samhäll, religion, historia och geografi, som vi ska ha tentamen på.

Det ska bli skönt när jag städat av på uteplatsen och fått ut möblerna igen på fredag (det gäller att passa på när familjen befinner sig i Lkpg för en gång skull). Det gör ganska stor skillnad att ha ett ordentligt bord och stolar istället för bänken och brassestolen som nu ^^ Jag gjorde wok förut med, och den blev faktiskt helt okej! Jag har försökt några gånger förut, men det har aldrig blivit riktigt bra. Till det unnade jag mig ett glas rött! Jag menar visst vore det ju synd och skam ifall det stod och blev förstört i kylskåpet ;)


nudlar, kycklingkorv, halloumi, wokgrönsaker (classic), soja, kokosmjölk samt sambal oelek.



//M.

*~* I never stop being amazed of your actions or your lack of them *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0