Storm

Det har inte varit nådiga vindar idag! Jag trodde nästan att vi skulle blåsa bort när jag var ute och gick med Zookie i förmiddags. När det väl blev vindstilla så var det jätteskönt i solen, sedan 10 meter senare var det som att gå in i en vägg! Men hem kom vi iaf tillslut, och jag måste erkänna att det var rätt skönt att komma in i värmen trots den friska luften ^^

Jag har suttit hela dagen med vfu-planeringen idag med.. känns som om jag inte gjort annat hela helgen, men ändå kom jag nästan ingenstans. Ikväll blev jag hur som klar, men upptäckte att det kanske inte kommer att vara giltig :S Bara att hoppas att min tolkning av kursplanen godkänns! Jag känner verkligen inte för att göra upp ett helt nytt lektionsupplägg efter all tid jag lagt på denna!

Egentligen skulle jag ha suttit hemma i Linköping vid det här laget, men jag beslutade mig för att stanna hemma i Väster tills imorgon. Jag börjar ju trots allt inte förrän kl 13 imorgon. På så sätt hoppas jag att eventuella nedblåsta träd på vägen är undanröjda ^^ Det enda negativa är att vi fått frågorna vi ska diskutera på morgondagens seminarium i förväg för att kunna förbereda oss, men jag känner att jag har väldigt dålig koll på dessa frågor! Jag har dessutom inte läst riktigt allt tills imorgon eftersom jag lagt all fokus på planeringen :/ Men har bara typ 1,5 kapitel kvar så jag hoppas att jag hinner läsa det imorgonbitti!

Jag har återkommande sett nyheterna idag om barnen och läraren som blev ihjälskjutna i en skola i Frankrike.. Det är hemskt! och skrämmande att det kan hända.. man blir ju rädd för hur samhället utvecklas! Mina tankar går till de drabbade, både anhöriga, elever och de som arbetar på skolan. Vilken rädsla och sorg att gå tillbaka dit efter vad som hänt :/

Nu börjar det bli dags för sängen igen.. tänkte försöka gå upp tidigt imorrn och åka hemåt lkpg skapligt och läsa klart där..


//M.

*~* vila i frid *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0