Släktkalas

Då var man hemma igen efter släktkalaset - pappas kusin har fyllt år.. trött men mår mindre illa än vanligt faktiskt, kan det bero på att jag inte rörde varken tårta/kakor eller knappt efterrätten månne? ;) vår släkt har en tendens att bjuda på alldeles för mycket av det goda! Först förrätt; polarkaka med skagenröra och räkor. Efter det kom varmrätten; älgstek, inbakad fläskfilé, potatis och brunsås samt kex och ostar till det. Sedan var det efterrätten; äppelkaka med vaniljvisp och glass samt chokladpraliner. Efter det var det dags för kaffe och typ 7 sorters kakor... och på det hederlig gammal gräddtårta! Inte undra på att man mår illa när man kommer hem, särskilt jag som knappt klarar av att äta lite mat på kvällen.. Det där med kvällsmat är ingenting för mig, min mage gör alltid uppror. Men ikväll åt jag åtminstone bara förrätten och lite varmrätt samt pyttepytte efterrätt bara för att jag älskar just den äppelkakan!

Dagen i övrigt började med att vi gick tipspromenaden här i byn imorse. Det var mamma, jag, Zookie och min gamla dagmamma Mary som gick tsm. Alltid lika trevligt att träffa henne igen, så jag tar varje tillfälle jag får :) Zookie var dock som en kalv på grönbete imorse! Drog och trilskades i princip hela vägen och "stegrade" sig när jag höll emot så hon inte fick dra iväg. Det var en ständig dragkamp som jag såg till att vinna... Var genomsvett när vi kom tillbaka så det blev att slänga mig i duschen innan vi åkte till Marias hus! Jag kan verkligen inte åka därifrån utan något fynd, idag blev det lite för många kanske ^^ Skulle egentligen bara köpa nytt thé för det ena var slut, men blev ju lite annat smått och gott också som vanligt! Vi passade dessutom på att fika lite i Evas café med, alltid lika gott (och billigt!) kaffebröd där :)

Resten av dagen gick åt till att plugga samt lite tv-tittande. Jag gick även en runda med Zookie igen innan vi skulle åka iväg, och då gick hon som en ängel hela vägen :D Jag behövde knappt ens röra vid kopplet. Snacka om att bete sig som natt och dag! Nu känner jag hur som att det börjar bli dags för sängen. Hoppas återigen på lite mer sömn,, inatt somnade jag inte före två iaf och sen upp vid 8 för att gå promenaden.. Imorrn tänker jag unna mig lite sovmorgon bara jag kan sova!


//M.

*~* Thinking of you *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0