Kryssning!!

Ojojoj vad trött jag är efter helgens kryssning, men jisses vad kul vi hade :D På torsdagsnatten sov jag i princip ingenting... Fredagen ägnade jag mig åt att packa det sista och förbereda sovplatser till pöjkarna som skulle komma på kvällen, men eftersom Elvis och Axel sov i Motala istället så blev det bara Lucas och Rasmus som sov här. Vi var hos Bea och Patrik på kvällen. Det var riktigt trevligt :) Vi åt bland annat pizza, sjöng Lips samt att de grabbarna körde något bilracingspel. Vi åkte hem hyfsat skapligt ändå och hade väl kommit i säng runt tvåsnåret. De andra hade visst varit uppe till fyra-fem någon gång! Jag kunde dock inte somna så jag hade lika gärna kunnat varit uppe längre jag med. Låg bara och vred o vände på mig hela natten. Jag blev aldrig riktigt trött :/ Det blev nog inte mer än någon timmes sömn sammanlagt under natten...

På lördagen blev det att gå upp skapligt för att hinna duscha av mig. Sedan åkte vi ner till stationen och hämtade grabbarna bus som kommit med bussen från Motala. De behövde handla lite proviant på Systembolaget så det blev en sväng dit lite snabbt med innan vi kom hem igen och kunde äta lite frukost. Det blev väldigt stressigt så jag fick slänga ner ena mackan i handväskan och äta den på bussen sen. Mina linser krånglade ju självklart när jag skulle sätta i dem på morgonen så jag blev skapligt irriterad.. Grabbarna undrade vad sjutton jag höll på med när jag stod där inne i badrummet och svor ilsket rakt ut! Tillslut insåg jag att jag aldrig skulle hinna få i linserna i tid och slängde dem, plockade fram två nya paket som jag slängde ner i väskan och letade fram glasögonen från botten av väskan. Sedan blev det att skynda ut till bussen. Väl vid busshållsplatsen fick vi vänta några minuter för att bussen var sen, kanske att jag hade hunnit få i linserna på den tiden, men who knows!

Nere vid stationen gick vi bort till kafét och köpte oss varsin kaffe innan vi gick bort till fjärrbussstationen och mötte upp de andra. Lotta, Björn, Linda, Anders och födelsedagsbarnet själv,, Markus 30 år ;) kom skyndande precis när bussen svängde in på stationen ungefär ^^ Det blev att stuva in väskorna i bagageutrymmet och i sista stund försöka stuva över så mycket öl som möjligt i min handväska då de kom på att det inte var så troligt att de skulle få ta med en stor idrottsbag in i den fullsatta bussen. Vi lyckades få platser samlade på övre däck vilket var skönt :) Linda och Lotta hade ordnat med ett frågehäfte om Markus som vi skulle fylla i svaren på under resans gång. De rätta svaren fick vi sedan när vi kommit på båten i VIP-rummet. Markus svågrar kände honom bäst, men de uteslöts ur tävlingen på grund av de var lite väl mycket insiders ^^ Resultatet blev då att Patrik vann, jag kom tvåa och Lucas trea.. som pris fick vi varsin badmössa xD min var blå ;) Det var meningen att vi skulle ha dem på spat sedan, men jag glömde visst min i hytten när det väl var dags.. oj vad synd!

På spat fick vi varsin liten neccesär med lite schampo och krämer mm. Började proceduren med bodyscrab och sedan bastu och sen vidare ut i massagepoolen och bubbelbadet. Kallbadet hoppade vissa av oss då det bara var ca 7 grader. Jag gick i till knäna och sedan hoppade jag snabbt upp igen. Det var mer än tillräckligt för mig! Vi var kvar där i 1,5 timme ungefär. Det fanns även ett loungeroom med thé, kaffe, juice, nötter och torkad frukt. Efter spat var det dags att göra sig i ordning inför kvällen. Klockan 9 väntade kvällsbuffé. Där fanns massa gott både till förrät, varmrätt och dessert. Jag tror de flesta av oss åt mer än vad vi egentligen borde ha gjort! Det blev att vila sig lite i hytten efteråt i någon timme innan det var dags för Funclub ;) Blev en intressant kväll/natt milt sagt! Kom i säng runt 7 på morgonen och sov till strax efter 9 då vi gick upp för att äta frukostbuffé.

Efter frukosten gick vi till Nöjescafét och körde frågetävling med Melodifestival-tema. Jag lyckades få 8 av 10 rätt ;) Sedan blev det att ta en välbehövlig dusch! (fick en hel öl över mig på dansgolvet - kunde krama ut öl ur håret!). Jag kände mig betydligt fräschare och piggare efter det! Vi gick upp till Funclub igen efter det och lyssnade på Karaoken.. Bea och jag köpte oss varsin drink och likaså Ella och David när de anslutit sig. När drinken var slut och karaoken började närma sig sitt slut hade de andra lyckats övertala mig att jag skulle anmäla mig till att sjunga jag med! Fick dock panik när jag skulle försöka hitta någon låt jag kunde bra i den tjocka sånglistan.. Bestämde mig för Shaggys "Angel" - men ångrade mig sedan och bytte till "Leende guldbruna ögon" för att jag kände mig säkrare med en gammal klassiker då jag blivit så himla nervös! Dock gick det åt helvete,, dels just för att jag var så nervös samt att låten inte var i den tonarten jag var van att sjunga utan högre, så jag kunde inte sjunga den som jag var van och kände att min röst inte kom upp ordentligt.. Jag var grymt besviken på mig själv efteråt och var tvungen att gå iväg en stund för att lugna ner mig. Men när jag väl samlat mig igen var det inte mer med det, shit happens!

Vi gick och hämtade våra jackor och begav oss ut på soldäck en stund efter det och njöt av det fina vädret. Dock var det lite väl kallt, speciellt om fötterna då jag var barfota i mina sandaletter med klack fortfarande! Vi passade på att ta lite bilder framför Cinderella-skylten. Bilder kommer när jag haft tid/orkat lägga in dem! Det blev nästan inga kort under resan då jag hela tiden glömde bort att jag hade kameran med mig för en gång skull ^^ Vilket vissa nog var väldigt glada över :P och andra inte (som JAG!). Hade varit kul med lite fler bilder som minne, men men. Lite tråkigt att det inte blev en enda bild då vi gjort oss fina inför kvällen :/ På tal om det var det lite komiskt när vi var på buffén,, Björn ropade mig till sig när jag gick förbi deras bord och han såg så allvarlig ut att det såg ut som om han skulle ge mig någon förmaning, men så sa han bara "Du är verkligen jättefin ikväll!" haha Blev helt ställd då det inte var vad jag väntat mig :P Tackade lite generat och gick snabbt bort till min plats igen xD

Bussen hem på söndagen sen blev det att sova en del, men det känns nästan som att man bara blir mer trött av att sitta och slumra till/vakna om vartannat hela tiden. Nacken kändes ju inte heller kanon efter några timmar i bussen. Väl hemma i Linköping hade vädret slagit om från vår till vinter igen :( Det var bara typ en minus, men när man bara har vårjacka på sig samt är väldigt trött och sliten efter att inte ha sovit knappt nåt alls på 3 dygn var det tillräckligt för att frysa arslet av sig! Fick vänta cirka 30 min på bussen med :/ De andra åkte direkt upp till Bea och Patrik förutom Lucas som följde med hem till mig för att hämta bilnyckeln. Sedan skjutsade jag upp honom till de andra igen efter ett tag.. Jag slocknade så fort jag lagt huvudet på kudden när jag kom hem igen sen! Ändå kändes det inte som om jag sovit något alls knappt när klockan ringde vid 9 :(

Jag skulle ha pluggat en massa idag men jag kunde knappt hålla ögonen öppna. Jag läste bara det vi skulle använda oss av på grupptillfället efter föreläsningen (jag hade redan läst det en gång så jag behövde bara friska upp minnet lite). Första delen av föreläsningen var jag riktigt seg men sen vaknade jag till lite grann iaf. På grupparbetet var jag överraskande alert! Men väl hemma igen sen försvann all energi igen och det blev att plocka undan sovgrejerna som låg lite överallt och ikväll blev det att lägga sig i badet och kolla på "The prince and me" :) Jag har dessutom hunnit med att prata med både brorsan, pappa och mamma i tele under eftermiddagen/kvällen ^^ Dragit kryssningens händelsförlopp om och om igen känns det som :P

Men nu ska jag soooova!


//M.

*~* turning point *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0