Familjetid

Dagen har ägnats åt vfu-planeringen i sin helhet. Nu har jag allting klart förutom just kopplingen till styrdokument/läroplan :/ Men det får bli morgondagens bekymmer. Det känns ganska rejält i ryggen nu att jag suttit bänkad framför datorn/litteraturen mest hela helgen (och till stor del även dagarna innan). Jag borde sitta vid ett bättre anpassat bort, röra på mig lite emellanåt och tänka på min hållning.. men det är lätt att vara efterklok. Jag får väl försöka tänka mig för framöver nu när jag redan fått ont.

Mamma gjorde våfflor till fikat förut idag, det var evigheter sen jag åt det senast så det var riktigt gott :) Sedan till ikväll hade hon gjort bananstubbe, bara för att hon kände för det när vi var samlade hela familjen för en gång skull! Världens godaste tårta om ni frågar brorsan och mig ;) det är det enda som duger i det här huset ^^ haha.

Kollade på så ska det låta hela familjen förut med. Jag tycker faktiskt att det är mysigt att sitta allihopa tillsammans och gissa låtarna och sjunga med (okej, visst det är bara jag som sjunger med, men ändå! ^^). En del verkar tycka att det bara är gamlingar som tittar på det, men det tror jag inte på. Hur som helst tycker jag det är bra och det står jag för. Dock kan jag tycka att vissa grejer nog var bättre förr... Sedan kanske jag tycker extra mycket om programmet just för att det är lite av en "tradition" att se det tillsammans hela familjen. Vi har alltid kollat på det, och när man då väl är hemma och kan se det allihop gemensamt är det skönt med lite särskild familjetid :) Jag har inte varit hemma så mycket som jag kanske borde de senaste åren vilket jag haft ganska dåligt samvete för. Jag vet att mamma tyckt att det varit jobbigt att jag aldrig kom hem och hälsade på, särskild när jag inte bor längre bort än vad jag gör. Min bror åkte ju hem från Ludvika VARJE helg, och jag som bara bor 7 mil bort var nästan aldrig hemma om det inte var någon som fyllde år eller liknande. Men nu har jag åtminstone försökt komma hem oftare, kanske inte alltid en hel helg men åtminstone visa upp mig lite mer :)

Jag borde nog gå upp och försöka få lite sömn snart, men jag är inte trött än. Men jag vill försöka vända tillbaka dygnet lite nu och lägga mig tidigare/gå upp tidigare på morgnarna. Annars kommer jag va en zoombie under vfu-veckan framöver sen när jag måste gå upp vid 6 varje morgon :S Lite skillnad när man är van att aldrig gå upp före 9 typ, förutom någon gång ibland vid 7. Hur som,, blir nog att gå och lägga mig och kanske läsa lite. Jag har inte riktigt bestämt mig för om det blir kurslitteratur eller skönlitteratur. Risken med skönlitteraturen är ju att jag kommer sitta uppe halva natten tills boken är utläst,, den risken är inte särskilt stor med kurslitteraturen dock ;)


//M.

*~* Jag vet vem jag är,, när jag är hos dig *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0