Music in my heart <3

Vad vore egentligen livet utan musik?

En del artister har verkligen det där lilla extra som gör att de sjunger rakt in i hjärtat. Och en del låttexter är bara så klockrena att de hade kunnat handla om dig själv. När de sedan framförs av en enastående artist som framför dem på bästa sätt känns det på något sätt personligt och låten blir en del av dig... Det är en helt underbar känsla!

Lyssnade på lite gamla klassiker förut idag och tänkte tillbaka på artiser som jag verkligen sett upp till med enastående röster... Whitney Houston och Christina aguilera är två av dem. Britney Spears är även hon en artist som jag lyssnat mycket på. Vet att det är många som inte tycker om henne men hennes texter och melodier har etsat sig in i mig och jag kan inte låta bli att älska några av hennes gamla låtar.

Filmen Crossroad med brittan är ju även den en gammal favorit,, mycket kanske för att den för mig hänger samman med minnen från stunderna med Emme och Sara då vi låg och kollade på film och snacka halva nätterna. Sen att Ben fick våra tonnårshjärtan att smälta kanske också kan ha varit en bidragande orsak ^^ mörk, mystisk snygging med gitarr samt räddare i nöden, kan det bli mycket bättre? ;)

Burlesque med Christina var också sevärd tycker jag,, känslan i kroppen när hon står där på scen och sjunger ut första tonerna är inte att leka med. Rös i hela kroppen! Om man ändå hade sån pipa! ;)


Nehe, nu är det nog bäst att få lite sömn känner jag!



//M.

*~* How will I know *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0