Home sweet home <3

Känns oväntat skönt att vara tillbaka i lägenheten efter typ en månad ^^ Sov hela natten för första gången på länge med! Inte för att det är skönaste sängen utan för att det är vad jag är van vid antar jag :P

Igår träffade jag gruppen i skolan så vi förberedde inför morgondagens dramaredovisning om LTG xD Ser ju inte direkt fram emot den redovisningen! Inte lätt att dramatisera läsundervisning på talets grund... Kommer bli rätt torftigt för de andra att se. Hoppas att de andra grupperna lyckats bättre med sina dramatiseringar, annars kommer det bli trista 3 timmar! På kvällen sen tog jag det iaf lugnt, packade upp det mesta som jag haft med mig hem till väster/sälen över jul och nyår. Blev att kolla på en av julklappsfilmerna sen med, Prinsessan och grodan! ;)

Idag har jag varit riktigt flitig med skrivandet på uppsatsen, börjar äntligen bli klar! men måste kolla över alla slutsatser igen känner jag. Tror jag behöver ha med lite mer referenser! Tänkte ju lämna in det imorgon på seminariet så jag slipper åka in extra för att lämna det, men behöver nog kolla över det lite mer så får åka dit på fredag och lämna det istället.. Tänker ju inte åka dit på måndag kl 10 iaf! Åker hem till mamma o pappa över helgen så stannar nog några dagar extra och förbereder opponeringen där som det ser ut nu...

Trotsade mörkret och gick på en promenad förut med, blev halva skägget iaf! 2,6 km i rask takt,, men känns ju att man är förkyld, för blev helt slut! Men skönt med lite frisk luft och röra lite på sig efter att ha suttit i soffan och skrivit på datan hela dagen. Blev att fixa lite mat sen med. Fick med mig kallrökt lax och kallsås från mamma så behövde bara koka lite potatis ^^ Tog mig ett glas vitt med :) Tyckte jag kunde unna mig det efter dagens pluggande! Men nu ikväll har det dock varit dåligt med motivation känner jag.. borde nog kolla över dramatiseringen lite mer till imorrn vad jag ska säga. Hoppas rösten kommer tillbaka lite mer till imorrn med bara... pratade med pappsen i tele förut, och han kunde knappt höra vad jag sa! Tur att jag varit själv hela dagen så jag kunnat kurera mig lite, men riktigt svårt att undvika att sjunga med i låtarna! haha

Just nu har ja nostalgikänslor! Systrar i jeans 2 på tv... Kommer ihåg när Sara, Emme o Jag kollade på 1:an första gången :) Vilka minnen man har från den tiden :P Så enkelt allting var! Då kändes det kanske inte så, men såhär i efterhand. Ibland saknar jag verkligen den tiden.. enkelt pluggande, filmtittande, pyjamaspartyn, tjejsnack, matlagning, promenader runt kanalen, festande, kinamat, pommes med räksallad från MoveIn! Vi hann med mycket under de tre gymnasieåren :P Det jag saknar mest är nog att allt var så spontant - Ska vi kolla på film o laga mat efter skolan? Vi drar ihop lite folk så festar vi ikväll! Någonstans på vägen slutade jag vara spontan och började planera allt in i minsta detalj... Men känns som om jag börjar släppa lite på kontrollen igen ;) vill fortfarande ha lite koll på vad som händer, men måste inte veta allt in i minsta detalj längre ^^



//M.

*~* Om du bara visste *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0