Back in "Väster"

Känns lite smålustigt att vara  tillbaka hos mamma o pappa efter helgen som gått ^^ Blev lite farande hit och dit men på det stora hela en väldigt lyckad helg :)

Fredagen började med att jag åkte till Figeholm o träffade Lucas o Elvis! Därefter blev det att möta upp med några vänner till dem vis isen och sedan hämtade någons tv (de skulle lana) och sedan åt på Dolce (pizzerian). Blev kvar där ett tag efteråt med då de andra tog sig några öl (jag höll mig nykter eftersom jag planerade att åka vidare till Saltvik/o-hamn senare under kvällen). Sen kom någon på idén att alla skulle åka skridskor så vi bytte om och packade in oss själva och massa utrustning i bilarna, bara för att upptäcka att de höll på att spola isen! Så det var bara att börja packa ur allting igen ^^

Åkte tillbaka till Dolce där drickandet fortsatte och jag fick erbjudande om sovplats (hos min nyfunna vän Anna!) så jag bestämde mig för att stanna över natten. Det blev till att börja dricka ifatt en halvtimma innan de stängde! haha. Hann iaf med en piggelin-drink o två shottar innan vi drog vidare till grannhuset för att fortsätta festandet där! Det blev en riktig lyckad kväll med lagom dricka, trevligt sällskap och allsång :P Blev att sova hos Lucas sen istället, kändes smidigare eftersom ja redan hade grejer hos honom. Han skulle ju upp o jobba med så blev inte jättesent, och jag skulle ju vidare till Nina skapligt på lördagen så tyckte det var lika bra att få lite sömn jag med. Var nog lika bra det eftersom de andra hade stannat uppe typ hela natten o lagat massa fyllemat som jag fattade det ;) haha

På lördagen åkte jag iaf vidare till o-hamn och hälsade på kuss! Jonas sov fortfarande när jag kom dit och gick inte upp förrän 3! Så Nina och jag hann både laga mat och äta innan han visade sig :P Blev att ta det lugnt och kolla på tv/sitta vid datan. Jag passade på att lägga upp bilderna från sälen också :) Kanske lägger upp några här med imorgon om jag orkar! På kvällen sen gick vi hem till två kompisar till dem och kollade på tv/spelade något tärningsspel (nåt Yatsy-liknande), som jag inte riktigt förstod mig på men ändå lyckades vinna tillslut! haha xD Blev att gå tillbaka till Nina o Jonas sen och bädda i soffan för lite sömn.

Idag gick vi upp skapligt för Nina och Jonas skulle iväg till Jonas hans farmor och äta middag innan han skulle spela match i Virserum, dessvärre förlorade de 3-4 mot Mjölby :( Jag begav mig iaf hemåt när de åkte dit. Ganska skönt att åka medan det var ljust ute för en gång skull, speciellt då det bitvis var lite småhalt på vägarna. Väl hemma hos päronen blev det att äta kallrökt lax, potatis och kallsås :) Sen gick mamma och jag promenad med Zookie, eller ska jag kanske säga dragkamp?? Hon är sjuhelvetes envis, men det är jag med! Tänker då inte gå ut med henne utan sele nån mer gång, speciellt inte när det är snorhalt på vägen!

Nu ikväll har jag varit duktig och skrivit på uppsatsen :) Så nu är själva "stommen" klar, bara referenser och lite slutsatser som fattas! Inte för att det är så "bara" men den ska ju inte lämnas in förrän nästa måndag, så det borde jag ju hinna ;) Fast vore ju såklart skönt att kunna lämna in den tidigare, typ på onsdag när man ändå är i skolan... känns inte jättekul att åka in extra bara för att lämna in den på måndag innan kl 10. Men vi får se hur det blir med den saken! Nu ska jag iaf försöka få lite sömn, har blivit lite dåligt med den varan i helgen :/ Men jag har haft så trevligt så det överväger nog sömnbristen iaf ;) har ju hela veckan på mig att ta igen den ^^ bär ju av hem till lägenheten i Linköping imorrn :)



//M.

*~* A bit spontaneous *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0