Året som gått - 2011

Upptäckte att det var väldigt länge sedan jag uppdaterade min blogg! Känns väl passande att göra en uppdatering om året som gått såhär efter nyår. Det har varit ett år fullt med både glädje och sorg...

- Året började med en tripp till kiropraktorn för att "låsa upp" ryggen

- en hel del studier och en del praktik.

- Kom på att jag tydligen är laktosintollerant!

- Min morbror åkte in och ut på sjukhuset tills de kom på att det var Wegeners sjukdom han hade. Sedan dess går han på cellgiftsbehandlingar (?) och går på dialys varannan dag. Hans tillstånd är i princip detsamma men pendlar lite upp och ned. Jag är ständigt orolig för att han ska bli sämre, men det är bara att ta en dag i taget och hoppas på det bästa...

+ Jag var iväg upp till Skövde och hälsade på Sara och Emme första helgen i april :) Det var meningen att de skulle komma ner till mig först, men det krockade med en sittning som Emme lovat att gå på, så jag åkte upp till dem istället! Vi hann med en hel del och det blev en lyckad helg :)

+ Köade till och gick på DÖMD med Emma :)

+ Hade Ljusparty hemma hos mig! Vi blev bara 4 stycken (jag, Therese, Emma och Maria) men det var lika trevligt för det :P

+ Jag kom äntligen iväg till sjukgymnasten och fick hjälp att börja rehabilitera min nacke och sista tiden även mina knän. Har även varit iväg några vändor till Oral rehab med mina käkar för att försöka bli av med mina knäppningar och lite värk.

+ Var på Mc-rally i Vimmerby med andreas, markus och brorsan

+ Firade min 21års dag samt att skolan var slut för terminen tillsammans med Emma på restaurang Olympia samt tog ett glass rosé på torget :)

+ Var på showen Glitter and Gold i viken med mamma :)

+ Midsommar firades ute i Loftahammars skärgård med härliga människor :) Vi fick låna en söt liten stuga där vi sov allesammans! Det blev även en del övriga båtturer ute i skärgården under sommaren samt en del Mc-åkning och även massa grillning :)

+ Det blev att sommarjobba på Café Kårtorp i år igen, med superhärliga arbetskamrater! Jobbade även en del extra hos Ricky på loppisen/drivvedskonsten när jag var ledig från Kårtorp :)

+ Var på Karnebåtfestivalen nere i viken :) Sov hos Sandra med Sosso mfl.

- Försökte göra slut med Andreas men gick med på en sista chans...

+ Flyttade hem brorsan från Ludvika!

+ Var på Visfestivalen i Västervik med bästa folket :)

+ Var på Titanix i Kvarnvik med Sosso och Sandra mfl! En riktigt trevlig kväll :) Sov hos Maria och Lennart!

+ Hade personalfest x2. Första gången åkte vi hem till Elin i Degersnäs och blev bjudna på lite gott och blandat från det vegetariska köket. Vi hade det supermysigt och det blev många glada skratt (och även en del tårar ^^). Andra personalfesten tog plats på Kårtorp efter att vi stängt igen för säsongen! Då blev det trerätters lagat av en väldigt duktig kock, som på senare år sadlat om till snickare! Maten var iaf fantastisk och likaså sällskapet :)

+- Hållt på med GodaGrannar-projektet inriktat på Språkutveckling tillsammans med Emma varje måndag på Fritids i Ryd. Har varit upp och ned som en bergochdalbana!

+ Jag, Sara och Bea åkte upp till The studio i Stockholm på Modell för en dag och fotade oss. Vi gjorde en tjejhelg av det och sov över på hotell en natt, det var superkul och välbehövligt!

+ Jag blev singel! Alla skulle kanske inte se det som någonting positivt, men för mig var det verkligen det. Jag kan inte beskriva hur skönt det var, som om en tyngd släppt från mina axlar och jag äntligen blev fri. Jag minns knappt när jag mådde så bra senast och känner att jag börjar hitta tillbaka till mig själv igen och tar kontroll över mitt eget liv! Jag har fått tillbaka mycket av mitt självförtroende och lägger återigen fokus på mina nära och kära. Det enda negativa är att mitt ex mår dåligt av det och inte kan acceptera att det är slut, men dessvärre finns det ingenting jag kan göra åt den saken :/

+ Jag var på 3 halloweenfester! Halloweenfest #1 var när jag var nere hos min kusin Nina och hennes pojkvän Jonas i Oskarshamn. Vi firade då halloween ute hos Räkan och Jossan. Det var riktigt trevligt :) Avslutade den helgen med kinamat innan hemfärd. Halloweenfest #2 utspelade sig hemma hos Bea och Patrik i Linköping med trevligt sällskap! Blev sedan utgång till Sliver ;) Dagen efter begav vi oss allesammans till Västervik för Halloweenfest #3 hemma hos Ella och David på Club Midgård och sedan utgång på Palladium! Hade väldigt trevligt då med, dock liiiiiite mycket dricka xD

+ Jag åkte ner till Oskarshamn igen för att fira att Nina fyllt 21! Även denna fest utspelade sig ute hos Räkan och Jossan :) Riktigt trevlig kväll! Blev dock inte att umgås mycket med kussen denna helg eftersom hon jobbade en del, men jag klagar inte för alla behöver vi pengar ;) och helt utelämnad blev jag ju inte eftersom hennes kära pojkvän var hemma :P Det var inte det lättaste att försöka få upp honom ur sängen på morgonen däremot! Det krävdes några försök ;) haha

+ Var på julmarknad i Huseby med mamma och gudmor :)

- Familjen drabbades av stor chock när mammas moster Sonja plötsligt blev dålig och somnade in inom loppet av två veckor den 8:e dec :( Mamma var med henne på syföreningsaktion helgen innan hon blev dålig och då var allt som vanligt så det gick väldigt fort! Vi var iväg hela familjen på begravningen i Hjorted. Den var väldigt vacker och det fälldes många tårar under ceremonien. Jag led verkligen med hennes son som bott i Australien med sin fru och deras två barn fram tills i somras då de flyttade hem till Sverige igen för att Sonja skulle kunna bli mer delaktig i deras liv. Det känns ändå skönt att de hann få den här tiden med henne. Hon var en älskvärd person som engagerade sig i all form av välgörenhet. Hon kommer att vara saknad av många <3

+ Hade Luciafika med bästaste Emma då vi summerade året som gått och pratade om hur vi ska klara oss utan varandra hela våren då hon studerar i Wales! :P

+ Hade Julmys och bakade pepparkakor med Bea :) Sedan anslöt sig även Patrik efter jobbet så då drack vi glögg och kollade på Rapunzel! Sedan blev det även att äta lite tacos innan hemfärd!

+- Julfirandet bestod både av plus och minus. Minuset bestod av att Farmor fick urinvägsinfektion så jag fick åka ner till distriktsköterskan med prover och vänta i evigheter utan att ha hunnit äta frukost. Blev bråttom iväg för hon skulle iväg sedan. Blev att åka raka vägen hem och byta om och sedan vidare till Lennart och Maria för lite julbord :) Lennart fick sedan åka ifrån för att hinna till apoteket i norrköping innan de stängde så att Farmor fick sin medicin. På kvällen firade vi jul hemma bara familjen med fika och paketöppning :)

+ Mellan jul och nyår åkte vi upp ett gäng till Stöten! Det var Bea, Patrik, Ella, David, Markus, Simon, Lucas och Jag som hyrde en stuga tillsammans (samt att Madde var med första dagen). Det blev några galna dagar som jag berättar med om i ett eget inlägg!

+ Nyår firades hemma med familjen samt Gunnar, Lisbeth, Johan & Pyttan samt Markus. Inte riktigt den nyårsafton jag hade tänkt mig men det blev en väldigt lyckad kväll med trerätters :)


Det var väl det mesta som hänt mig under 2011 samt en massa annat som jag för tillfället glömt! Men men, man kan väl inte komma ihåg allt heller? ;)



/M.

*~* I'm a happy, happy girl *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0