Vita helger

Inatt låg jag riktigt bekvämt i min nya sköna säng, dessvärre kunde jag inte somna för det :/ Men jag låg ju åtminstone skönt för en gång skull :P Luktade lite väl mycket "nytt" om allting bara eftersom det är nya kuddar odyl också.. men nu har det ju vädrat lite idag så hoppas det blir bättre inatt :)

Blev ju ett abrupt uppvaknande imorse iaf! Jag hade satt klockan på 8 för att ha gott om tid på mig att duscha och göra mig redo för skolan till klockan 10,, bara det att vi började 8 idag! Fick ett sms från Marie 8.13 där hon frågade vart jag var!! Gissa om jag fick brått upp ur sängen och in i duschen :S Men hör och häpna var jag faktiskt i skolan redan kvart i 9! Då hade jag hunnit ta en snabbdusch (hann ju inte med någe balsam och dyligt såklart!), äta lite fil o müsli, klä på mig och borsta tänderna samt ta mig till skolan,, och det är verkligen inte dåligt för mig som tar hur lång tid som helst på mig i vanliga fall ^^

Efter föreläsningen gick Marie och jag upp och köpte ett kompendie som vi fick reda på igår att vi behövde till nästa vecka,, bra framförhållning där alltså! Blev lite skitsnack på vägen i det vackra vårvädret :) Sen blev det att åka hem och ta sig lite mer att äta (blev ju ingen bautafrukost precis!). Skulle vara duktig och plugga hela dagen sen,, men så blev det ju inte riktigt :( Jag läste i princip ut boken jag höll på med iaf, de sista två kapitlena skippar jag. Sen hamnade jag vid datan och började beställa framkallning av massa foton! Tröttnade på att ha de tomma ramarna hänga och aldrig få dit några foton. Det tog ju dock lite längre tid än jag tänkt eftersom jag inte riktigt kunde bestämma mig för vilka bilder jag skulla ha,, plus att jag tyckte det var lika bra att framkalla lite fler kort när jag ändå var tvungen att betala porto. Så nu väntar jag med spänning på att korten ska komma så jag kan få upp dem på väggarna! Det är bara förstorningarna som jag inte skickat efter än, just för att jag inte lyckas bestämma mig och för att de är lite dyrare med ju. Känner att det blir mycket utgifter ändå nu med stundande kryssning och sängköpet mm.

Ikväll började jag mitt kattvaktande! Stannade till hos Bea och Patrik på vägen till friskis och höll katterna sällskap en stund medan de åt. Det var allt tösen som bestämde så jag fick vakta matskålarna så pöjken också fick lite mjukmat! Ska va kattvakt fram tills lördag morgon :) Kanske sover kvar där på fredagen så behöver jag inte åka fram och tillbaka plus att jag tror jag lyckas få mer kurslitteratur läst där eftersom det inte finns så mycket distraktioner! Kan inte börja städa och dona eller något annat som helt plötsligt blir oerhört intressant så fort det är dags för plugg ^^

Jag har i alla fall tränat Puls-Bas ikväll nu då :) Det var inte den vanliga ledaren så det blev lite andra övningar än man var van vid, fast jag tyckte nog nästan det här passet blev bättre ^^ Åtminstone styrkedelen för den var lite tuffare än vanligt! Sen var det en del övningar i konditionsdelen som kändes lite onödiga samt några som inte är så bra för mina knän, men det är ju bara att anpassa dem till vad man klarar eller göra någonting annat under tiden :)

Jag snacka med en kompis förut och kom att tänka på att det här blir andra vita helgen på rad för mig nu. Annars har jag i princip festat varje helg sedan jag blev singel (början på oktober), förutom kanske 2-3 helger! En del kanske skulle tolka det som att jag flyr från mina problem i och med festandet, men för mig är det helt tvärtom :) Det är ju itne som att jag dricker en massa varje helg, det har väl varit kanske 3-4 ggr jag druckit mycket, annars bara 2-3 öl/ glas vin. Det har varit som terapi att umgås med mina vänner varje helg och ut och dansa för att avreagera sig lite,, det finns inget bättre än att dansa när man börjar känna sig rastlös och irriterad! Jag hade glömt hur det kändes att vara lycklig, men de senaste månaderna har jag blivit mer än påmind om hur livet ska kännas :) Jag tror inte det går att må mycket bättre än jag gör! För varje vecka som går återkommer mer och mer av mitt självförtroende och jag känner att jag äntligen hittat tillbaka till mig själv och den personen jag är innerst inne! Jag vill aldrig mer försöka vara någon annan än just den jag är. Ni får ta mig med alla mina fel och brister, förhoppningsvis överväger mina positiva sidor de dåliga! ;) Från och med nu vill jag bara lägga allt dåligt bakom mig och leva i nuet!

Nu ska jag i alla fall krypa ner i sängen och hoppas på lite mer sömn inatt :) Men i och med att allting vädrats under dagen borde det inte lukta så starkt längre. Dessutom är jag trött i kroppen efter träningen och har tagit en lång varm dusch ikväll och smörjt in hela kroppen med mjukgörande lotion så förutsättningarna för en god natts sömn kan inte bli mycket bättre!



//M.

*~* Love me as I am, or don't love me at all *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0