Shopaholic

Idag gick jag upp tidigare än vanligt för att hinna till Valla en sväng och mata kissekatterna innan skolan :) Sedan hade vi föreläsning i 2 timmar om Energi i världen/Sverige. Efter det blev det lite skitsnack med Marie ;) Jag hade planerat en snabb shoppingtur till jysk (köpa överkast till nya sängen) och maxi (köpa hårfärg)... men det blev dessutom ett stopp på Chili eftersom de hade utförsäljning 50 % på alla priser! Det blev att köpa en ny köksklocka, en stekpanna med lock, en ballongvisp samt en drinkshaker med tillbehör! Det kunde lätt ha blivit mycket mer, men jag la faktiskt band på mig själv för en gång skull och började ställa tillbaka saker vartefter jag hittade nya.


När jag sedan ändå var där borta kunde jag ju lika gärna titta in en sväng på Rusta och se så de inte hade något bra överkast där... kom ut en ganska lång stund senare med diverse badrumsartiklar som vanligt. Sedan var jag då över till Jysk för att titta på överkast, men det fanns inte nåt som över huvudtaget liknade vad jag vill ha så därifrån kom jag faktiskt ut tomhänt... Att det ska var så svårt att hitta ett vettigt överkast?! Jag vill ha ett enkelt överkast som är lite gräddvitt, mer åt det beige hållet, och det ska inte vara glansigt material utan lite mer robust! Typ som ikeas överkast som finns i olika färger. De har ju vitt och typ mörkbeige... men jag vill ju ha något mellanting :( Men men... jag får helt enkelt fortsätta leta på andra ställen, någon som har något tips på var det kan finnas?


Sen efter att ha handlat lite på Maxi med så begav jag mig hem och lagade tacogratäng :) Sen åkte jag till Valla och matade katterna igen. Stannade där och pluggade under kvällen för att få lite gjort. Här hemma blir det bara att jag börjar städa eller hamnar vid datorn istället. Jag behöver verkligen skärpa mig på den fronten framöver. Det lär nog bli att stänga av internet om dagarna igen om jag ska lyckas läsa all litteratur innan tentan :/


Nu ska jag iaf ta och försöka få lite sömn. Imorrn blir det att mata katterna en sista gång och sedan åka vidare mot väster över helgen :)



//M.

*~* Distractions *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0