Kränkande!

Är det bara jag som tycker att det börjar bli synd om Reinfeldt?!

Jag tycker verkligen inte att det är okej att offentliga personer ska hängas ut och drivas med för jämnan! Visst, de säger ibland saker som inte verkar riktigt klokt. Men vem gör inte det? Och som med Reinfeldt nu att han säger att pensionsåldern kanske ska höjas till 75,, det tycker jag är helt befängt! Men jag hänger inte ut Reinfeldt för det. Det är väl knappast enbart hans personliga åsikt heller utan partiet är väl inblandat eller? Har absolut noll koll och det enda jag vet är i och med andrahansinformation, så jag tänker inte uttala mig om det.

Till saken hör att alla har rätt till en åsikt, men den ska inte gå ut över någon annan. Håller ni inte med dem, så visst, tala om det då. Men ni behöver inte förlöjliga dem och göra parodier/satirer om dem :( Tänk om det vore dig alla skrev om/la upp parodier/satirer om! Den gyllene regeln: Behandla andra så som du själv vill bli behandlad! Folk verkar tycka att så fort någon blivit en offentlig person har man rätt att säga vad man vill om personen i fråga. I mina ögon är det fortfarande en levande individ med känslor vi pratar om, tänk på det nästa gång!

Här är några exempel på vad jag menar med att gå över gränsen, kränkande om något är vad det är!!!




//M.

*~* it makes me sick *~*




Kommentarer
Michis

Det går att söka vad han har föreslagit och vad hans syfte med hela förslaget är jätteenkelt på Google. Att folk inte kollar upp fakta först är bisarrt. Jag tycker att det är en bra ide om man kan se det i från flera perspektiv och inte se saker ordagrant utan spåna vidare och se helheten i det hela. Kolla upp det vettiga, jag brukar inte vara intresserad av politik men i detta fall så är jag det och jag tror inte att du tycker något annat, men vem vet smaken är som baken och diskutera möjligheter kan man alltid göra;)

2012-02-08 @ 20:57:51
URL: http://justmyview.blogg.se/
M i k a e l a

Syftet med mitt inlägg var ju dock inte huruvida Reinfeldts förslag var bra/dåligt utan att bemötandet han (och många andra) får är kränkande och fel...



Men nu var jag ju bara tvungen att läsa lite om det ;) Kollade lite snabbt i DN:s artiklar bara, och Reinfeldts förslag verkar ju inte alls lika hårt som många får det att låta. Men jag tycker ändå inte att det är något bra förslag, däremot på att ge dem som vill och orkar arbeta längre möjligheten! Och att höja åldern för möjlighet till studiemedel är ju kanon!

2012-02-08 @ 21:29:34
URL: http://lindeborgskan.blogg.se/
Mary

SV; Tack! Vad go du är! Ja, jag hoppas verkligen vinna det där presentkortet från Creative Lounge!!



2012-02-08 @ 21:42:37
URL: http://madebymaryblogg.blogg.se/
Michis

Haha jag förstod det och det var absolut inte riktat emot dig! Läste mitt inlägg och insåg att det lätt kunde feltolkas. Vettiga skulle vara vettja*. Det var just det jag syftade på med möjligheter till dom som kan och vill fortsätta arbeta för art försörja sig själv och för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden vid högre ålder. Sen kan man ju välja att gå i pension tidigare om man anser art man inte orkar mer för alla gör ju inte det liksom:)

2012-02-08 @ 21:52:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0