Well deserved Christmas break!

Nu har jag äntligen "Julledighet"! Jag klarade dagens muntliga tentamen i British Culture, vilket var en stor befrielse :D Jag trodde verkligen inte att jag skulle få godkänt, men helgens flitiga pluggande från tidig morgon till sen kväll gav resultat trots allt.
 
Innan tentan begav jag mig till Emma för att byta julklappar och fika lite för att fira in julledigheten (lite för tidigt för mig dock som inte haft min tenta än) eftersom hon satte sig på tåget hem under tiden jag hade tenta, så det var ju enda möjligheten vi hade ^^ Men det var nog bra att släppa råpluget en stund innan och bara diskutera lite begrepp och årtal generellt under fikan,, för självklart kunde jag ju inte riktigt släppa tankarna på den annalkande ångeststunden. Men som sagt, det gick mycket bättre än förväntat och jag blev minst godkänd (hon skulle räkna om poängen mer i efterhand ifall man kunde få högre betyg också).
 
 
 
Efter tentan gick jag för att hämta ut Writtententan som jag otroligt nog lyckades få VG på :D men det gick inte just då. Dock kollade jag resultatet på Pronounciation-tentan... och jag förstod det som att jag hade fått underkänt på den och blev skapligt besviken då det såg ut som att jag hade fler fel nu än på "test-tentan" i början av terminen... men när jag gick in på studentportalen och kollade inrapporterade betyg så stod det trots allt G,, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Jag vill ju tro att jag misstolkade protokollet i skolan, men samtidigt vill jag inte ta ut någon glädje i förskott innan jag vet om det bara skett något misstag när de fört in betygen!
 
Nu i eftermiddag drog jag med mig Erik till Ikano för lite shopping och buffé på Chili :) Träffade även på Bea och Patrik som handlade julklappar ;) Jag lyckades faktiskt hitta ett par nya skor till sist (i 5:e och sista affären^^) som jag köpte. Jag ska dock provgå dem lite här hemma först imorgon eftersom de egentligen är två storlekar för stora, men de kändes bra ändå med sula eftersom man kan snöra åt dem också.
 
 
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0