Vinter på riktigt

Igår började jag dagen med frukost och sedan morgonpromenad i friska luften (-15!) och se solen gå upp :) Det sved lätt i kinderna kan jag lova men i övrigt hade jag klätt på mig ordentligt!
 
 
 
 

Resten av dagen ägnades åt att göra klart frågorna till Britain-seminariet och förbereda ICT-redovisningen.
 
 
Redovisning blev enkel för min del.. Läraren hade totalt missbedömt hur många vi var och hur mycket tid vi fick var så sista typ 7 personerna fick knappt 5 min var (istället för 15) och då drog vi ändå över 20 minuter in på lunchen ^^ men jag klagade inte för det då jag inte förberett den typen av presentation ;) Det var för övrigt riktigt halt på vägarna imorse när jag åkte till skolan, det blev inga fortkörningsböter där inte!
 
Efter lunch var det dags för diskussions-seminariet om Storbrittanien/Eu/Världen.. totalt förvirrande som vanligt, förstår inte hur jag ska lyckas klara den tentan den 18:e sen :( har inte ens börjat läsa kursboken till den kursen än eftersom vi haft så mycket annat.. men men. Det är ett senare problem! Först blir det att fokusera på torsdagens tenta (grammatik och rätta elevtexter) samt fredagens (översättning och essay). Efter det blir det att tagga för party! Vi tänkte förfesta här och sedan dra till HG, men än så länge är det lite ont om gäster ;) Men förhoppningsvis hinner det ändras innan fredag!
 
Nu ska jag fortsätta plugga grammatik...
 
//M.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0