Thailand

Var ju då evigheter sedan jag skrev här sist känns de som ^^ har varit så mycket annat så jag har inte direkt tänkt på att skriva,, men sammanfattningsvis har jag ju då fortsatt kämpa på i skolan, varit på begravning, träffat vännerna, fått körkort :D och sist men inte mest varit i Thailand med Andreas :D

Blev två veckor i Patong Beach, Phuket, Thailand med Andreas <3 Bodde på hotel patong green mountain. Jättefint hotell men området runt om var rätt skabbigt,, men nere vid stranden såg de annorlunda ut som tur vad ;) Blev en hel del sol och bad, shopping (med mycket prutning) och TukTuk-åkande xD var till PhiPhi-öarna en dag tillsammans med två andra svenskar, Carina och Henrik från dalarna. Det var jättefint men kändes rätt hackigt eftersom vi typ bara stanna 10,20 eller 30 min på varje ställe och alla skulle i och ur båten. Våran båt var också jobbig, sätet där vi satt var trasigt och för att se ut genom fönstret var man tvungen att resa sig upp, vilket jag inte kunde göra eftersom golvet var trasigt där jag satt :S dessutom lät det en massa om motorerna,, såhär i efterhand skulle vi ha valt nån långsammare båt istället så man kunnat se lite mer och slippa allt annat krångel, men men. Vi var ockås iväg på Djungeltrekking en dag, men det var inte heller någon höjdare,, blev också hackigt och hade egentligen ingenting alls med "djungel" att göra så vet inte varför de kallar det för det,, sightseeing hade passat bättre. vi gick typ 200 m in i regnskogen för att se ett vattenfall, sen åkte vi bil till världens största smyckesgalleri, sen en casheznöt fabrik, sen åkte vi lite kanot på nån flod, typ 100 m o sen vände vi och åkte tillbaka, där åt vi sen innan vi åkte till elefanterna där vi fick rida i ca 20 minuter (jättekul, men lite småläskigt för de kändes som om man skulle trilla av i backarna xD ) och sen kolla vi på templet innan vi fick skjuts tillbaka till hotellet.

största minuset: det var nog att sitta 12-13 timmar på ett flygplan :/ värdelöst att försöka sova..
största pluset: sol, värme och självklart 2 hela veckor med älsklingen <3



/M.

*~* när du tar min hand, då är jag lycklig *~*


Kommentarer
ninni

jag kan säga dig, att det var det värsta jag gjort i hela mitt liv. har aldrig varit så nervös!



men jag säger bara det, något som jag lyckades med i slutet:

skit i att dom sitter där och tittar på dig, tänk på ditt betyg istället. jag fick ett VG men min lärare sa att om jag bara hade tittat upp och inte läst så mycket innantill så hade det blivit ett MVG.

Så fokusera endast på att det är ditt betyg som gäller.



och vad gäller tiden; ta tid själv, och läs inte bara rakt igenom då utan ta dina pauser och så som du kommer behöva ta sen, så ska du se att du kan matcha in tiden bra :)



shit, det blev en bok av det hela :D

LYCKA TILL

2008-11-18 @ 18:27:28
URL: http://schmeeek.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0