Skolstart ..

Idag började ju då skolan igen efter jullovet.. till en början kände jag mej verkligen seg. Tur att vi startade med Kreativt skrivande. Det var väldigt lugnt idag. Allt vi gjorde var att läsa en dikt och diskutera den lite smått. Sedan fick vi ca 10 minuter att skriva en egen dikt om våran morgon xD Blev inge bra kan ja lova ^^ men men,, hoppas verkligen inte vi måste läsa upp dem imorrn. Jag tycker bätte om Carolinas förslag, att vi inte skriver namn och sedan skickar vi runt dem typ så alla får läsa dem. Det blir lite mjukstart. Det är så pinsamt att alla andra ska läsa det man har skrivit själv, speciellt när det är dikter. En novell som man har bearbetat gör mig inte ett dugg om nån läser, för dem blir ja ju oftast nöjd med i alla fall. Men men, nog pratat om kreativt skrivande.. tomt utan Sara var det iaf :/ hoppas du blir frisk fort hjärtat <3

Resten av dagen flöt på i sakta mak.. men fattar inte att jag har fått tre läxor redan första dagen! det tycker jag inte om =P Bästa nyheten är i alla fall att vi ska få tre lektioner ledigt från samhällslektionerna för att vi hjälpte til med niorna i höstas =P så de tre följande tisdagarna slutar vi tidigt =D så jävla skönt asså..

Nu i eftermiddag har jag kollat på OC me siz <3 sen gick vi o handla.. sen satte hon sina grejer i min kyl o stanna här igen ;P hon är för nyfiken :Å haha.. Hon vill så gärna se va vi skriver,, men ja tror inte vi kommer snacka  mer idag ändå haha..

Nä men nu borde jag verkligen göra engelskan =/ emme sitter o sjunger singstar ^^ ludvig vill att vi tre ska göra engelskan ihop imorrn men ja känner att ja behöver göra den själv :/ måste verkligen koncentrera mej och göra mitt bästa nu asså.. har slappat alldeles för mycke nu på sistone :S fick tillbaka uppsatsen om engelska som ett globalt språk idag,, ja fick VG - och det är ja inte nöjd me..




//M.

*~* I've got tha number xD *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0