Pojke på vift ..

har inte sutte vid datan på flera dar nu :O haha .. känns konstigt faktiskt .. men men.. i onsdas jobbade jag som vanligt och sen tog jag bussen till viken.. pappa och danne kom dit med "min" bil så jag kunde övningsköra hem :P hehe .. va lite skraj för å köra i viken ,, då kan ju folk se om man gör fel xD haha .. men de gick bra iaf som tur vad ^^ .. fast vid kårtotp sen när vi skulle över fick ja motorstopp flera gånger innan vi kom över :P haha .. sen märkte vi att ja inte hade ettan i utan trean xD så de va ju itne så konstigt att de inte gick så lätt :P när vi kom hem så hade mamam främmande,, några av hennes jobbarkompisar var där.. va lite grillat och kladdkaka kvar så käkade de =) sen kolla ja på tv me brorsan :D va länge sen nu .. mycket roligare att kolla på tv/film tillsammans med nån ju.. och kul att tillbringa lite tid me brorsan me =) blir ju itne så ofta nu för tiden..

torsdan sen så va vi hos farmor och fikade.. sundquists och Ulla var också där =) ja har itne träffat Ulla på jättelänge :( hon och hennes man hyrde stugan bredvid vårat hus av oss när jag var liten.. jag brukade jämt vara inne hos dem och hjälpa ulla med allt möjligt och så spelade vi spel och körde ritleken o en massa mer.. hon var som en extra mormor efter att min mormor gått bort..

efter att vi varit hos farmor åkte mamma och jag ut till ekön.. kyrkan och campingen höll tillsammans i en astrid lindgren-dag.. mamma och jag hjälpte till.. mamma stod vid en station och gjorde käpphästar ( alla fick göra sin egen Lucas) jag stod med "Madicken" och gjorde madicken hattar och hjärtan att hänga i julgranen.. jag skulle föreställa "Alva" ,, hon som tog hand om madicken .. vi va kvar där hela dagen sen och vid 6 började allsången med teater.. den var inriktad på astridlindgrens sagor förstås och både mamma och jag fick hoppa in och hjälpa till trots att vi inte skulle ha varit med överhuvudtaget egentligen..

på kvällen sen när vi skjutsat hem putte (han åkte med oss dit också) stannade mamma och jag på Café kårtorp och åt bakad potatis med skagenröra =) mums . hehe .. lite pinsamt dock eftersom vi fortfarande var utklädda till astridlindgren figurer ^^ haha .. självklart kom ju simon och så oscar o hans familj dit :S hehe .. inte lite pinsamt xD men men,, strunt samma ^^ satt och pratade med Pia och jonas med.. guh va stina har växt asså :P hon va ju riktigt stor nu =) hehe ..

idag så kom lenart och farmor in och fikade hos oss .. sen åkte mamma, danne och jag till klädladan i gusum och kollade på kläder.. vi åt på restaurang tjuren :P "långhare" de va faktiskt jättegott =) bra jobbat victor :P sen mötte pappa upp oss där med king caben,, han hade med sig farmors cykel som jag skulle få.. så nu har ja en cykel här inne i sörping :P inte den bästa precis ^^ men den ska nog gå å cykla på iaf :P hehe

gick till jobbet sen iaf.. mamma, pappa o danne kom dit och åt glass sen .. pappa o danne tog varsin Grand prix och mamma tog en symfoni :P sen köpte mamma en latte me ^^ ja hade snackat om de häromdan o undrat hur de smaka typ så hon köpte den så ja skulle kunna smaka den xD haha .. ja hade sagt me att hon va tvungen o komma dit me mej nån gång så ja kunde köpa en kaffe mocca så att hon kunde dricka upp den om den inte var god xD men hon trodde de va latten ja hade snackat om xD haha .. men emn :P nu har ja smakat de iaf ^^ va väl inte sådär jättegott precis men de gick nog o dricka,, va godare sen när hon haft i socker iaf ^^ hhe ..

sen på kvällen efter nio nån gång kom de in en kvinna o sa att det var en tolvårig pojke som hade försvunnit när de var uppe på berget :S fick ont i magen bara av o tänka på de.. trots att ja inte kände dem.. vet inte vad ja skulle ta mej till om min son skulle försvinna sådär när vi va ute på semester.. men i alla fall.. hon fick låna telefonen så hon kunde ringa till deras hotell för att fråga om han möjligtvis hade gått tillbaka dit.. men det hade han inte.. sen strax före tio sa iaf ros-marie att de nog hade hittat honom.. hon såg kvinnan krama om en liten kille borta vid berget .. så troligtvis var det han =) hoppas det iaf :D bortsett från det lilla äventyret hände de inte mej nåt dåligt idag iaf .. men för mej har freda den 13 aldrig varit någon otursdag.. när ja spelade fotboll hade jag alltid nummer 13 på tröjan.. nåt annat kunde ja itne ha :P då gick de uselt ^^ hehe de gjorde de kanske ändå ibland :P men utan min tröja kändes de fel redan från början så att ^^

nä nu ska ja ta å sova snart.. så ja orkar jobba imorrn me :P ska väll åka hem till mamma o pappa me imorrn tror ja :/ ska på holmbo marknad på sönda så att .. men sen tror ja ja blir kvar här inne ett tag :D hehe ..



//M.

*~* shit asså,, va e de me mej =/ *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0