Jullov =D

Äntligen jullov! sjöng med kören i kyrkan idag. Jag sjöng solo på tredje versen i starchild ^^ (svenska stjärnbarn) bestämdes typ 10 sek innan vi började sjunga xD Sofia försov sig och ville inte sjunga längre och jag kunde ju texten så ja fick ta över istället.. Trodde ja skulle svimma ^^ men de va kul i alla fall =) Jag hade ångrat mig om jag inte hade tagit chansen för att jag var för feg..

     Alla solister mfl var jätteduktiga idag tycker jag,, allt flöt på som det skulle och ingen gjorde bort sig.. men sista låten som "psalm",, Tänd ett ljus ^^ haha då börja typ alla vi i kören garva iaf ,, gick inte att låta bli ju.. kändes helknäppt att ha den som psalm,, och så hade de klippt bort refrängen förutom första raden,, och man är ju van att sjunga de andra me så vi va påväg o börja sjunga de hela tiden fast vi inte skulle..

Programet:
Prästen har ordet: Stig Erixon
Elevkören: Gläns över sjö och strand
                    Nu tändas tusen
Psalmsång: Stilla Natt
Solosång : Malin Fröberg - Noel
Ensemble: (malin, martina, olivia, johanna och en till) - All I want for christmas (oftast m. Maria Careyh)
Solosång: Martina Eriksson - viskar en bön (peter jöback)
Duettsång: Lisa Tilling & Anders Eksmo - Julen är här
Rektorn har ordet: Elisabeth Bringer-Hallberg
Sång & Piano: Anette Hagman-Johansson & Claes Henke - The christmas song
Elevkören: Star Child
                    Merry Christmas
Allsång: Tänd ett ljus xD
Solosång: Anders Eksmo - Adams julsång (O helga natt)

Åkte in till stan me friendsen sen me då =) (sara, vicki, emme, ludvig, maria) jättetrevligt Hörrni ;P haha.. Fick de flesta klappar inhandlade,, bara två kvar,, men de ska bytas efter jul så de e lugnt ^^ Sara och jag stanna kvar lite längre för att ja skulle kunna åka me fritidskortet hem ^^ tog 46 17.38 =P fikade på kupolen med =) ja drack chokladmilkshake (beroende av den fan!) och åt e punchrulle medan sara bara tog en cola :Å
      Medan vi satt där var de nån idiot med tomtediadem på skallen som åkte upp o ner i hissen me sin kompis under typ 20 min :S idiot asså .. fick damp av o se henne åka upp o ner hela tiden me den där jävla tomteluvan på diademet ! va nära att vi gick ett tag xD haha.. vi  va så himla trötta så de blev väll lite uppförstorat kanske xD haha..
     När vi stod ioch vänta på bussen (som för övrigt var sen som vanligt!) kom johannes o sofie.. de skulle också hem antar ja.. Åsa körde bussen :D var ett tag sen ja såg henne nu.. saknar VRK ibland asså =/

Slog in alla paketen ikväll efter att jag kommit hem =) mysigt ^^ älskar att slå in juklapparna,, då känns de verkligen som om julen är på intågande. Blir att fira jul hos maria o lennart under dagen i år,, och hemma på kvällen sedan.. Längtar =) och till dagen efter speciellt! för då kommer du!!!! <3 Min älskade kärring <3 bästaste kusinen man kan har,, och sen stannar du här hos mej :D wiiieee! Va kul vi ska ha! Längtar såå.. <3

William kom o knacka på balkongdörrn förut med,, hämta sin ipod som han glömt och ville låna vantar xD de va visst kallt ute sa han xD som om ja inte kände de när ja öppna dörrn ^^ haha,, han ville ha sin halva påse chips me som han lämna igår sa han xD haha,, som om den fanns kvar ;P de va inte ens en halv påse,, vet inte va de e för fel på hans minne men de va typ bara lite i botten kvar.. smaka typ lite men va så äckligt så ja slängde hela påsen istället :D haha.. typ dillsmak eller va de nu va.. aja,, ska bli skönt med SOVMORGON imorrn :D om nån ringer o väcker mej blir ja sur! vill sova ;) länge sen ja fick sova ut nu =/

Kollar på hästhoppning på tv just nu ;P omhoppning ^^ skulle stänga av men bytte kanal istället så då fick ja syn på de så ja lät de stå på istället,, var Vääääldigt länge sen jag kollade på hästhoppning nu.. Får mig att tänka på hästarna där hemma,, saknar dem,, speciellt när de prata om att flippan börjar bli gammal med,, Jullan börjar ju verkligen bli till åren nu :( hon måste va typ 24 eller nåt.. måst gå upp och hälsa på henne och de andra nu när jag åker hem till jul.. vet inte hur länge till hon kommer finnas kvar.. hon har ju så svår fång om somrarna,, blev förvarnad redan förra vintern att det kanske skulle få bli hennes sista,, men hon fick leva =) hoppas bara hon klarar sig genom ännu en sommar och länge till! <3 älskar dej flikkan,, du kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Grown child, old child, mem'rys full of years, sad child, lost child, story told in tears


//M.

*~* Miss you *~*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0