Omväxlande väder

 
 
 
 
I fredags var det då dags för ytterligare en tenta: Translation & Essay. Den gick nog hyffsat men eftersom man får minuspoäng för varje felstavning/grammatikmiss man gör så är det svårt att säga ifall man klarat sig eller inte, men jag hoppas, hoppas, hoppas!
 
Efter tentan blev det att skynda hem och fixa till mig innan Gabbe, Emma och Patrik kom hit. Vi ringde och beställde pizza, lyssnade på musik och kollade massa gamla bilder på datan mm. Simon tittade också förbi en sväng på väg hem från julbord med jobbet: trevligt, trevligt! Framåt tolv började vi röra oss mot HG (i taxi! haha) då snön börjat yra omkring igen. Det blev iaf en riktigt trevlig och välbehövlig kväll utan plugg!
 
 
Emma följde med hem till mig och sov här efteråt så vi låg och pratade långt in på småtimmarna ^^ Det blev pizzarester till frukost framför julkalendern sen innan vi städade iordning och jag skjutsade hem henne på vägen till mina föräldrar. På kvällen sen var vi ju då på julbord på Kårtorp :) Lika gott som vanligt, och känns alltid lustigt att bara sitta ner och vara gäst när man är van att jobba där hela somrarna. Larmet gick igång på toan en gång under kvällen och jag hann resa mig och var på väg att gå dit och kolla innan jag hann reflektera över att jag inte jobbade ^^ Larmet sitter nämligen precis ovanför lysknappen så man är van att gå dit och kolla så det inte hänt något under somrarna, men det är ju som sagt oftast någon som bara tryckt på fel knapp.
Alltid lika trevligt att träffa mina kära arbetskamrater igen med :D På ett sätt känns det som att det bara var någon vecka sedan vi jobbade ihop sist, och samtidigt som att det var evigheter sedan ^^ I miss my people!
 
Söndagen spenderades typ hela dagen i sängen läsandes i David Lodge's book "Nice Work" som jag har litteraturseminarie om på torsdag. Med tanke på att det var 21 minusgrader ute kändes det inte så lockande med en promenad i friska luften (trots att det nog hade behövts). Idag har jag fortsatt läsa sedan jag kom tillbaka till Linköping samt pluggat lite till uttalsprovet imorgon eftermiddag också.
 
Det var verkligen omväxlande väder på vägen hem idag. Ena stunden var det strålande solsken och blå himmel sen i nästa var det dimma och snökaos så man knappt såg vägen framför sig. Hade det inte varit för snöpinnarna hade jag aldrig tagit mig hem!
 
 
Jag hade dessutom med mig ljusen vi köpte på senaste Partylite visningen och skulle lägga in dem i ljusskåpet, vilket inte var det lättaste.. Jag förstår inte riktigt vad folk menar när de säger att jag har många ljus ;) Det får nog bli köp-stopp ett litet tag framöver nu iaf eftersom jag inte får in fler i skåpet (och plånboken börjar säga ifrån!) ^^
 
 
Nej, nu ska jag krypa till kojs och fortsätta läsa Nice Work!
 
 
//M.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0