Julstämning

Igår hade jag ju då Language-tenta.. Som faktiskt gick bättre än väntat,, fram tills tenta-tanten 16.50 ropade ut att det då var 10 minuter kvar!!! Jag var helt inställd på att tentan höll på till kl.18 (men det var visst nästa fredags tenta!) så jag fick verkligen panik. Jag höll på med näst sista frågan som jag hade skrivit nästan en A4-sida på ett kladdpapper så fick skriva över det på riktiga tentan i superfart så där lär det finnas många stavfel och felformuleringar! Sista frågan hant jag ju då inte ens börja med,, och den kunde man få 20 poäng för så det kändes verkligen surt!  Har jag en himlans tur så klarar jag precis tentan ändå, men då får jag inte ha särskilt många fel så det känns inte troligt :/
 
Som sagt var jag skapligt irriterad på mig själv när jag kom hem, så det där med att plugga resten av kvällen var ju bara att glömma! Istället satte jag på partymusik på högsta volym och basen på max och dansade loss för mig själv i lägenheten ^^ Finns inget som är så bra som att dansa när det gäller att avreagera sig :) Efter ett tag blev nog grannarna lättade dock av att jag sänkte volymen och växlade till julmusik istället. Jag hade ju bestämt mig för att jag inte hade tid att julpynta i år utan skulle bara ta upp minigranen (som är färdigklädd) och adventsljustaken och sen "that's it".. men eftersom jag ändå inte var i form att plugga igår så fick jag värsta rycket och julpyntade hela lägenheten ;)
 
Så nu är det mysigt och välstädat här hemma och jag känner mig mycket mer harmonisk. Detta passade jag på att fira genom att bjuda hit Bea på lite glöggfika :) Vi tittade på första avsnittet av årets julkalender under tiden,, konstigt egentligen hur korta melodislingor verkligen sätter igång känslosystemet inuti en och plötsligt är man ett litet barn igen och tittar på "riktiga" mysteriet på greveholm ^^ Dock kommer jag inte ihåg typ någonting från den förutom när jag blir påmind...
 
 
Efter att Bea åkt hem skulle jag sätta igång med ICT-projektet men jag fick världens huvudvärk som fortfarande inte har velat släppa så det får bli sängen nu!
 
 
 
Liten sneak-peak på julpyntet:
 
//M.
*~* It's all about the attitude *~*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0