Valborg mm

I söndags blev det att slappa hela dagen tills det var dags att åka tillbaka till Lkpg. Mamma och jag var nere hos Johan o Pyttan och hälsade på kattungen :) sedan blev det att sola några timmar också, vilket resulterade i lite bränna. Måndagen satt jag hela dagen hos Emma och skrev på ex-jobbet.

På tisdagen satt vi här till lunch och sedan gjorde jag mig redo för att fira Valborg. Patrik hämtade sedan upp mig (och Emma som fick skjuts hem). Efter någon timme så kom Simon från jobbet och så åkte vi till rimmet. Det var han, Patrik, Bea, jag och Patriks jobbarkompis Johan. Väl där blev det förfest hos David med en massa folk, varav de flesta var nya ansikten. Efter en stund kom Ella, David och Markus också :) Klockan åtta begav vi oss vidare till Örsåsa loge med buss! Klarade mig faktiskt från att bli åksjuk ;) det var första gången jag var där så det var intressant att se hur det faktiskt såg ut. Största nackdelen måste jag ju säga var kylan! Gick och småfrös typ hela kvällen, för det mesta även när man dansade. I övrigt var det riktigt trevligt :) kul att det fanns både dansband, disco och liveband så man kunde växla lite under kvällens gång. Det blev iaf några försök till bugg med Johan vilket var riktigt kul :) sen hur bra det faktiskt gick är ju en annan femma ^^ Det är ju tanken som räknas! Haha

Det bar av hemåt till Linköping igen med bussen när de stängde. Hemresan kändes betydligt snabbare än ditresan. Väl framme på stationen delade vi en taxi och så släppte de av mig först så jag inte behövde åka själv mitt i natten :) jag var väl hemma runt tre någon gång tror jag och kröp direkt ner i sängen. Hade dock behövt ta något varmt att dricka först för att värma mig lite.

Onsdag sen så blev det att ta sovmorgon och sedan slappa i soffan hela dagen. Vi tog ledigt från ex-jobbet så jag skulle kunna vila upp mig ordentligt. Det var nog tur det för jag var riktigt seg. Jag skrev iaf färdigt min del som jag redan höll på med under kvällen så lite produktiv var jag iaf.

Torsdagen spenderades hos Emma, skrivandes. Sedan åkte vi till bibblan och lämnade tillbaka en bok och sen tränade vi på gymmet. Jag stannade till hos Bea o Patrik och hämtade lite grejer på vägen hem också. Jag fick en jättefin mugg som det står "fröken" på av Bea :)

Fredagen var vi här och skrev hela dagen. Jag skjutsade hem Emma vid halv tio någon gång på kvällen. Sedan möttes vi upp nere i stan på lördagen för en heldag med shopping ;) började med att boka tid till synundersökning och kollade glasögon. Efter det var vi på New Yorker, sedan åkte vi ut till lager157 och efter det blev det ett varv på Ikanohuset tills de stängde. Det försvann en hel del pengar från kontot under dagen om man säger så. Tur att jag sparat undan en del i förväg ;)

Från Ikano åkte vi sedan direkt ner till stan och mötte upp Marie för att köpa med oss lite thai-mat :) när vi fått maten åkte vi hem hit och käkade o så kollade vi på film och drack äntligen av vinet vi köpte i Cypern i somras :) det blev ju såklart lite snacks under tiden också ^^ vi kollade på Safe Haven och Cyberbully. Båda var riktigt bra! Alla blivande lärare borde se Cyberbully för att se hur starkt nätmobbing faktiskt påverkar. Det svåra är hur man ska få stopp på det, men en början är att inse att det är lila illa som ordinär mobbning.

Emma sov kvar här inatt så vi kunde fortsätta en stund med ex-jobbet innan vi skickade iväg det till handledaren för att få godkännande om att vi får lägga fram det i juni. Hoppas verkligen det! Resten av dagen har rusat iväg. Först försökte jag sola, men solen ville inte riktigt samarbeta utan gömde sig bakom en massa moln och skickade ner kalla vindar istället ^^ så det blev att klä på sig och gå in och städa lite istället. Har kollat lite på tv för ovanlighetens skull. nu börjar det nog bli dags att sova, men jag råka visst fastna framför en film på tv så får se hur det blir :P

//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0