Fortsatt rättande

Idag hade vi studiedag på min praktikskola, men i och med att vi inte hann rätta klart mer än hälften av proven igår så fick vi fortsätta mest hela dagen idag med, förutom en timme gemensamt med de andra.

Jag känner verkligen hur nyttigt det varit att sitta med och rätta o diskutera hur man tolkat de olika texterna utifrån kraven i matriserna. Tex vad skillnaden är mellan relativt väl underbyggt/väl underbyggt och hur illa det måste vara för att få F (underkänt) osv.

Det kändes även bra att övriga tre lärare som jag rättat med tackade mig otaliga gånger efteråt och sa att det verkligen underlättat att jag varit med och hjälpt till samt att jag haft bra synpunkter och varit uppmärksam. Kan inte undvika att känna mig lite stolt och smickrad att de satte så stort värde vid mina åsikter :)

Nu är det dock dags att sova känner jag. Dessvärre har jag inte orkat förbereda fredagens lektion ännu eftersom jag varit helt borta när jag kommit hem dessa dagar. Får skärpa till mig imorrn och förhoppnings hinner jag gå igenom lite mer med min handledare imorrn så vi är på samma spår.


//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0