Catching up

Dagen har flutit på bra på praktiken. Första lektionen var vi till biblioteket och lyssnade på information om källkritik i två grupper. Jag och min handledare turades om att gå med varsin grupp för att båda skulle ha möjlighet och höra vad hon tog upp för saker. I eftermiddags sammanfattade vi det sedan i ett dokument som eleverna får ha med sig under tiden de gör sina grupparbeten om kalmarunionen/upproret/stockholms blodbad imorgon ^^
 
Sedan höll jag i engelskan i parallellklassen. Jag och min handledare läste en dialog ur boken och sedan fick eleverna översätta och läsa den de med och tillslut göra sin egen dialog som utspelade sig i varuhusmiljö. Vissa hade lite svårt att koncentrera sig på uppgiften, men i övrigt gick det bra.
 
Efter lunch var jag vikarie i en annan klass för en lärare som rättade nationella prov. Allt jag behövde göra var att sätta igång en film om Balders död från NE och sedan diskutera vad de sett efteråt. Som tur var antecknade jag en hel del under filmen så jag kunde ställa massa bra frågor ;) Filmen höll bara på 13 min och lektionen var 30 min så fanns lite tid att slå hål på. Jag började undra på slutet vad tusan jag skulle göra när lektionen var slut, ifall de slutade eller om det kom någon annan lärare efter mig. Jag hade helt slut på frågor och frågade dem kring vad de skulle göra när vår tid var slut och strax därefter kom engelska-läraren utanför dörren och stod o väntade på att jag skulle avsluta. Gissa om jag var glad att se henne i det läget ^^ Vinkade in henne direkt så hon kunde ta över! 
 
Jag återvände till mina elever och hjälpte dem med deras IUP tills de slutade och sedan blev det lite planering med min handledare. Vi kollade igenom lite förslag jag gjort på enkät-frågor till utvärderingen. Hon tyckte vi skulle köra allihopa för att de var så väl genomtänkta och att eleverna verkligen behöver fundera över dem. Jag undrar dock om hon fortfarande håller med imorgon när hon inser att det faktiskt blir hela 62 frågor! (vilket jag upptäckte efter att jag renskrivit och numrerat dem).
 
Under kvällen ringde min kära fadder för att kolla läget. Sista tiden har det turats om med sjukdomar och fullspäckat schema så det var ett tag sen vi sågs/talades vid så vi hade en del att ta igen. Vi måste försöka passa in något tillfälle att ses snart framöver, men en sak är säker och det är att det får vänta tills efter påsk! Jag försöker klura ut hur jag ska lägga upp schemat för helgen, men det är lite svårt när en del personer är väldigt dåliga på att svara i telefon ;)
 
Det börjar bli ljust om mornarna.
 
Nu ska jag soooooova!
NattiNatt <3
//M.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0