Teknikprylar

Idag började jag med att städa ut julen. Det är ju egentligen lite för tidigt enligt tradition men kände att jag ville ha fram lite ljus!

Sedan begav jag mig till Elgiganten för att köpa en ny hp eftersom skärmen lagt av helt på min gamla nu. Det slutade med att jag dessutom bestämde mig för att köpa en iPhone 5 tillslut med, efter mycket velande fram och tillbaka. Jag stod helt enkelt inte ut med den andra idiot-telefonen längre som jag fick ladda två ggr om dagen, startade om sig 2-3 ggr per dag och la på av sig själv när man pratade i telefon (om jag ens lyckades få täckning till det)! Så jag ser det knappast som någon lyx att köpa ny telefon, dock att jag köpte just en iPhone kanske :/

Hur som helst strulade verkligen allt för mig idag. Först hade jag råkat lägga ur kort o körkort i en annan jacka så plånboken var tom när jag plockade upp den ur handväskan så så var det bara att åka hem och hämta dem. Sen när jag köpt telefonen och skulle betala datan ( de delade upp det i två köp) så funkade helt plötsligt inte kortet. Jag misstänkte att pengarna inte riktigt räckte eftersom jag köpt till försäkring med. Men det gamla simkortet hade redan slutat fungera så jag fick gå till support för att snabbt få hjälp med att få igång den nya telefonen så jag kunde föra över pengar, men det var strul med banken så fick ringa pappa som förde över pengar men kortet fungerade fortfarande inte så det gav inget. Det slutade med att de fick lägga undan datan till imorrn. Men jag testade att åka till bankomaten och ta ut pengarna, och det gick! Så då åkte jag tillbaka ytterligare en gång och fick så tillslut med mig även datorn hem ;)

Efter det åkte jag till Matilda och bytte lite partyliteprodukter som blivit fel. Fick även en förtitt på lite produkter ur nya katalogen,, synd att jag inte lär ha råd att köpa nåt nu bara!

Ikväll har jag enbart fipplat med telefonen och laddat ner de mest "akuta" apparna :) men nu börjar det bli dags för sängen känner jag!


//M.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0